Åh, jag känner igen mig. För några år sedan mådde jag extremt dåligt pga mitt utseende. Jag kände inte bara att jag var "ful" utan jag var..grotesk. Felgjord på något sätt. Jag trodde folk ryggade tillbaka när de såg mig, viskade saker som "men..hur är det möjligt? Sådär kan man ju inte se ut, det är ju inte mänskligt".
När jag såg mig i spegeln såg jag..som en seriefigur. Någon som inte såg mänsklig ut, som om man klippt och klistrat ut random kroppsdelar (i ansiktet) och pusslat ihop dem, på fel plats.
Jag vet inte vad det var som hjälpte mig att må bättre, det var nog flera faktorer, att mitt liv i stort (jobb, hobby, vänner) förbättrades.
Känner mig inte vacker idag, men vet att jag ser normal ut. Ingen man lägger märke till (nåja, gör jag mig i ordning och går på krogen kan det hända att jag får en komplimang och sambon kräver inte släckt lampa när vi har sex *s*). Vanlig. Men med krasst självförtroende.
DOCK är jag jättefin på insidan! Folk tycker om mig för jag är rolig, hjälpsam, snäll, empatisk. Och DET är viktigt.