• Anonym

Alkohol efter med. abort?

I torsdag tog jag mifegyne, fredagen kom allt ut av sig självt och idag tog jag 4 cytotec + 2 citodon, precis som det stod. Har blött som vanlig mens, om inte lite mindre. Var i v 4 ungefär. Så såret i livmodern kanske är litet, som förklaring på mängden blod?

Hur som, huvudfrågan är nu: Kan jag ta några öl ikväll eller finns det någon risk med det? Givetvis kan jag avstå, men har redan tagit en och blev fundersam efteråt om man kanske borde ha låtit bli!? :/

Om någon undrar så var graviditeten planerad, men inte frisk. Skulle ha varit i v 6-7  men hinnsäck och ev. embyro var inte större än i v 4.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Alkohol efter med. abort?
  • Anonym
    alanbanks skrev 2012-08-11 18:44:23 följande:
    Kolla hur det är ned alkohol och citodon.

Tog dem kl 09:45 idag... borde väl ha gått ur kroppen? Det är ju paracetamol. Men ska kolla fass för säkerhetsskull..
  • Anonym (Dr. Frääs)

Har du tagit Citodon idag är det nog snällt mot din lever att låta den vila tills i morgon.

Varför har folk så bråttom att förgifta sin kropp för?

Fattar verkligen inte detta.

• Anonym
    Anonym (Dr. Frääs) skrev 2012-08-11 18:51:36 följande:
    Har du tagit Citodon idag är det nog snällt mot din lever att låta den vila tills i morgon.

Varför har folk så bråttom att förgifta sin kropp för?

Fattar verkligen inte detta.

Det handlade om en öl till maten för att jag tycker att det smakar gott. Och jag hittar ingen information om hur lång tid det tar för citodon att lämna kroppen så jag kommer givetvis inte ta en till. Samt att det också innehåller kodein vilket är effektstärkande=inte bra för levern. Fattar inte varför så många har så lätt att döma innan dem vet fakta. Med några menar jag ju givetvis inte 4-6 stycken... 2, på sin absoluta höjd 3.
  • Kjellgren
    Anonym skrev 2012-08-11 18:57:15 följande:

Det handlade om en öl till maten för att jag tycker att det smakar gott. Och jag hittar ingen information om hur lång tid det tar för citodon att lämna kroppen så jag kommer givetvis inte ta en till. Samt att det också innehåller kodein vilket är effektstärkande=inte bra för levern. Fattar inte varför så många har så lätt att döma innan dem vet fakta. Med några menar jag ju givetvis inte 4-6 stycken... 2, på sin absoluta höjd 3.
    Enligt fass.se är halveringstiden 2-3 timmar men det varierar ju också från person till person.

Just Citodon vet jag många som reagerar på även om det kombineras med små alkoholmängder (typ folköl). Dock har jag ingen personlig erfarenhet av Citodon, varken med eller utan alkohol.
Svar på tråden Alkohol efter med. abort?