• Svar på tråden Vad är tantig klädsel enligt dig?
  • Nyfiken gul

tja för mig är det när man har sedesamma kläder som är mer anpassad för en mogen dam än nån som är betydligt yngre.

Skulle kunna skriva en lång utläggning om tantiga kläder men jag hänvisar till www.klingel.se  , välj vilken typ av plagg som helst så står det "tant" på alla kläder enligt mig.

Lägg då till att kläderna bärs av någon som är mellan 20 och 40 år. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • TantMy

Tittade lite på kläderna, inte på allt...men det jag såg var....huuuu, tantkläder!!!!!!
    Jag är 45 och skulle inte sätta på mig dessa kläder, aldrig i livet!
    Jopp TS, detta är urfula riktiga tantkläderSkrattande 

• rriot
    Nyfiken gul skrev 2012-08-11 21:11:49 följande:
    tja för mig är det när man har sedesamma kläder som är mer anpassad för en mogen dam än nån som är betydligt yngre.

Skulle kunna skriva en lång utläggning om tantiga kläder men jag hänvisar till www.klingel.se  , välj vilken typ av plagg som helst så står det "tant" på alla kläder enligt mig.

Lägg då till att kläderna bärs av någon som är mellan 20 och 40 år. 
    Spot on!

• MaryCaroline

Ja herregud, haha. Den där tråden orkar jag inte med att läsa, bara sista sidan :P Kikade dock lite på den där sidan klingel.se ...

Tantig respektive ungdomlig klädsel... Kläderna på klingel.se är inget för mig (jag är 27)... Skulle väl kanske kunna lägga en ålder på 45-65 för de kläderna... Men huvtröja är kanske inte heller något för mig annat än när det ska vara lite bekvämt på typ en promenad eller på en söndag :P Huvtröja är mer för personer under 20 tycker jag, jag känner mig i alla fall för gammal för att gå runt klädd så där avslappnat... 

Det finns ju mer dressade lookar, med blusar och kostymbyxor och snäva kjolar och sådant... Det tycker inte jag är tantigt, det tycker jag är snyggt! Däremot beror det på modellerna och mönstrena på kläderna, det finns såklart tantvarning även där...

Men tantig klädsel för mig är ofta tråkiga former på kläderna, "fel" material, "fel" mönster osv. En del storblommiga kläder och quiltade kläder tex jackor. Kläder med fel passform är tantigt om något!

• En struts

Leopardmönstrade tights.

• MaryCaroline
    En struts skrev 2012-08-11 23:05:05 följande:
    Leopardmönstrade tights.
    Haha, va? Det är ju snyggt om man matchar rätt Tungan ute Glad
  • Insatt

broderad blus, plisserad kjol med resår i midjan, kamelfärgade täta strumpbyxor och foträta skor.

• En struts
    MaryCaroline skrev 2012-08-11 23:06:00 följande:
    Haha, va? Det är ju snyggt om man matchar rätt Tungan ute Glad
    Jag kommer bara att tänka på Kåta Gun då jag ser leopardmönstrat 

(men det är för att min dotter utbrast "kåta Gun!!" när hon såg en tant komma i det.
  • En struts
    Insatt skrev 2012-08-11 23:10:32 följande:
    broderad blus, plisserad kjol med resår i midjan, kamelfärgade täta strumpbyxor och foträta skor.

Jo, bekvämskor ja.
Svar på tråden Vad är tantig klädsel enligt dig?