• Hjärtat längtar

    Inköpslista?

    Hej!
    Om ett par månader åker vi och hämtar vår son!! Skrattande
    Han kommer vara omkring 9 månader då.  Baby
    Jag har försökt leta efter nån slags inköpslista på vad man behöver som nybliven förälder till en 9-månaders, men inte hittat nån. Jag tror faktiskt vi har det mesta, men man vill ju inte glömma nåt för säkerhets skull. Vet ni om nån lista, eller vad har ni för tips?

    Packlista till landet skulle också uppskattas! Vi kommer bara vara i landet ca 1 vecka. 

  • Svar på tråden Inköpslista?
  • Pissenisse

    Åh jag har inga svar men vill svara ändå!
    Va härlig och spännande stund ni har framför er!
    Klart ni redan har allt, ett hem, en familj och en mysig filt är väl det enda som behövs egentligen!
    Gratulerar och lycka till!

    Jo förresten, jag har en 3,5 månader gammal kille i stl 77/80 under stl står det 9m ... Antar att de menar 9 månaders bebisar.. Så köp inget som enligt affären skall passa en niomånaders...

  • emmakatta

    Min son har också 74-80, han är 17 månader.... Så det är ju jätteolika. Men jag har inga speciella tips. Vid 9 mån så är de ju fortfarande ganska små, man behöver inte så jättemycket. Min kille älskade och älskar fortfarande ett eget fotoalbum med bilder på familj/släkt. Det kan man ju förbereda. Sen skulle jag köpt en bra bärsele/sjal

  • Helle333
    Hjärtat längtar skrev 2012-08-12 00:46:52 följande:
    Hej!
    Om ett par månader åker vi och hämtar vår son!! Skrattande
    Han kommer vara omkring 9 månader då.  Baby
    Jag har försökt leta efter nån slags inköpslista på vad man behöver som nybliven förälder till en 9-månaders, men inte hittat nån. Jag tror faktiskt vi har det mesta, men man vill ju inte glömma nåt för säkerhets skull. Vet ni om nån lista, eller vad har ni för tips?

    Packlista till landet skulle också uppskattas! Vi kommer bara vara i landet ca 1 vecka. 

    Oj ja, det hade varit bra om ni kunde få reda på vad han har för storlek eller längd så ni kan gå och mäta på kläder i butik. Annars får ni helt enkelt handla när erat underverk har kommit till er. Det kanske finns någon klädbutik där ni bor under tiden nu hämtar er son så ni kan köpa en liten basgarderob?
    Har ni tänkt använda någon sorts bäranordning som sele, schal eller dylikt? Det är ju svårt att köpa rätt storlek på blöjor också om ni inte vet hur stor han är. Skötbord? Har ni det som behöver i barnrummet tex säng odyl? Vagn?  
  • Hjärtat längtar
    Helle333 skrev 2012-08-12 08:06:51 följande:
    Oj ja, det hade varit bra om ni kunde få reda på vad han har för storlek eller längd så ni kan gå och mäta på kläder i butik. Annars får ni helt enkelt handla när erat underverk har kommit till er. Det kanske finns någon klädbutik där ni bor under tiden nu hämtar er son så ni kan köpa en liten basgarderob?
    Har ni tänkt använda någon sorts bäranordning som sele, schal eller dylikt? Det är ju svårt att köpa rätt storlek på blöjor också om ni inte vet hur stor han är. Skötbord? Har ni det som behöver i barnrummet tex säng odyl? Vagn?  
    Tack för svar!
    Vi har fått längd och vikt när han var 4,5 månad. Förhoppningsvis får vi nån mer uppdatering innan vi åker, så vi får ett litet mer hum om hans storlek. Men vi har rätt mycket kläder i strl 74 och 80 så jag hoppas det kommer passa :)
    Vi har bärsele, skötbord, spjälsäng och  barnvagn.
    Vi har även, babyleksaker och babygym.
    emmakatta skrev 2012-08-12 08:02:43 följande:
    Ett litet babyapotek är guld värt. Alvedon (tycker supparna är lättast) plåster osv.
    Det ska vi fixa! Tack för tipset om fotoalbumet också! Det kanske är bra att förbereda honom på vem man ska träffa osv och visa bilder...
    Pissenisse skrev 2012-08-12 03:26:01 följande:
    Åh jag har inga svar men vill svara ändå!
    Va härlig och spännande stund ni har framför er!
    Klart ni redan har allt, ett hem, en familj och en mysig filt är väl det enda som behövs egentligen!
    Gratulerar och lycka till!

    Jo förresten, jag har en 3,5 månader gammal kille i stl 77/80 under stl står det 9m ... Antar att de menar 9 månaders bebisar.. Så köp inget som enligt affären skall passa en niomånaders...
    Tack! Ja, det är verkligen en ny spännande och härlig tid vi har framför oss! LÄNGTAR!!!
    Svårt att veta storleken...

     
  • Zabka

    Grattis! Vårt barn var 9 månader vid BB/RB (vi fick dem samtidigt och åkte inom 2 veckor) och hade storlek 68. Men ni lär ju få uppdaterade mått när det är dags. Nu har ni en väldigt kort vistelsetid jämfört med oss, men bärsele är bra att ta med. Ta även med en tuggleksak  om han har börjat få tänder vid det laget och även dreggelscarfes i så fall (med fleecebaksida). Packa även en liten gosig filt, bajspåsar, majskrokar, 2-3 nappflaskor så ni slipper diska efter varje gång, liten termos för varmt vatten till mjölkersättning/välling, badleksaker.

    Jag kan nog gräva fram en packlista om du vill ha! 

  • emmakatta

    Sååå mysig ålder! De börjar bli riktigt medvetna om sin omgivning men är förfarande små och "bebisaktiga"

  • emmakatta

    En mjuk snuttefilt rekommenderas också. Sonen älskar sin från dinglisar och den ger trygghet. Sen kan man aldrig Veta vad som är populärt just med med sitt barn. V fattade aldrig vad han skulle ha barngymmet till men älskade en spegel i golvhöjd där han gärna tillbringade tid. Vilken häftig resa att adoptera, gråter alltid till videos med barn och föräldrar får varandra. Ärdet jobbigt nu mellan bb och rb? Ni har ju ett barn som ni inte får träffa än...

  • Hjärtat längtar
    Zabka skrev 2012-08-12 20:12:49 följande:
    Grattis! Vårt barn var 9 månader vid BB/RB (vi fick dem samtidigt och åkte inom 2 veckor) och hade storlek 68. Men ni lär ju få uppdaterade mått när det är dags. Nu har ni en väldigt kort vistelsetid jämfört med oss, men bärsele är bra att ta med. Ta även med en tuggleksak  om han har börjat få tänder vid det laget och även dreggelscarfes i så fall (med fleecebaksida). Packa även en liten gosig filt, bajspåsar, majskrokar, 2-3 nappflaskor så ni slipper diska efter varje gång, liten termos för varmt vatten till mjölkersättning/välling, badleksaker.

    Jag kan nog gräva fram en packlista om du vill ha! 
    Tack så mycket för tips! Ja leta gärna fram listan om du vill! :)
  • Hjärtat längtar
    emmakatta skrev 2012-08-12 20:23:24 följande:
    En mjuk snuttefilt rekommenderas också. Sonen älskar sin från dinglisar och den ger trygghet. Sen kan man aldrig Veta vad som är populärt just med med sitt barn. V fattade aldrig vad han skulle ha barngymmet till men älskade en spegel i golvhöjd där han gärna tillbringade tid. Vilken häftig resa att adoptera, gråter alltid till videos med barn och föräldrar får varandra. Ärdet jobbigt nu mellan bb och rb? Ni har ju ett barn som ni inte får träffa än...
    Tack för tips!
    Ja, det är klart att det är jobbigt. Vi fick barnbesked för 3,5 månad sen. Jag tror vi kommer få vänta 3 månader till innan avresa. Det är jobbigt att han finns därborta utan oss. Samtidigt som vi är överlyckliga att vi faktiskt snart ska få bli föräldrar till världens sötaste lille pojke! 
Svar på tråden Inköpslista?