• Anonym (längtar ut!)

Kan man gå ut själv?

Jag är en singeltjej som närmar mig de 40. Är ensam med två barn som snart är tonåren. 
    Har visserligen vänner men det är få av dem som går ut på krogen eller vill göra något annat kul!
    Blir lite uttråkad på att bara umgås med barnen hela dagarna.
    De gånger jag lyckas komma ut med allt vad det innebär (barnvakt, någon som vill och har tid att följa med) är väldigt få. Funderar på om man kan gå ut på krogen själv utan att verka konstig eller desperat?  
    Hur kommer männen att se på mig ?  
    Då behöver jag endast tänka på barnvakt vilket kan vara bökigt värre att få. 

• Svar på tråden Kan man gå ut själv?
  • MammaSandra1989

Kan, kan man ju och i värsta fall kan du ju säga att du gick ut med någon som inte mådde så bra så den åkte hem. Oftast träffar man ju folk man känner på krogen :)

• Anonym (krogen?)

Var bor du någonstans?

Jag är oxå ensamstående med barn hemma och har inte så många vänner att gå ut med. Kanske kan vi gå tillsammans om vi bor i närheten av varandra?

• cattitude

klart att man kan, men här i sverige tror jag att vi har den där "etiketen" på att det är big no no att göra saker själv....hur man man annars hitta vänner om man isolerar sig och begränsar sig hela tiden. tycker att du ska satsa på det

• Anonym (Samma här)

En till som har vänner som sitter hemma med familjerna.... Vart bor ni? Vore skoj att lära känna några fler singeltjejer!!!

• Anonym (lugn)

Ett förslag: Börja med något mindre utsatt än just krogen, som en kurs eller träningslokal. Ja, man kan bli sedd snett på som ensam kvinna och då kanske det är bra att man har lite vana vid att göra saker själv. Sedan kan man gå på konsert eller något där man aktiverar sig och inte bara sitter rakt upp och ner. Då är det mer pinsamt. Se till att ha något naturligt att prata om, som showen eller konserten. Lycka till!

• Anonym (längtar ut!)
    Anonym (krogen?) skrev 2012-08-12 09:44:06 följande:
    Var bor du någonstans?

Jag är oxå ensamstående med barn hemma och har inte så många vänner att gå ut med. Kanske kan vi gå tillsammans om vi bor i närheten av varandra?

Men vad kul!
    Jag bor i Stockholm. 
  • Anonym (längtar ut!)
    Anonym (Samma här) skrev 2012-08-12 09:59:40 följande:
    En till som har vänner som sitter hemma med familjerna.... Vart bor ni? Vore skoj att lära känna några fler singeltjejer!!!

Vad glad jag blir!
    Jag bor i Stockholm. 
  • Anonym (längtar ut!)
    Anonym (lugn) skrev 2012-08-12 11:18:45 följande:
    Ett förslag: Börja med något mindre utsatt än just krogen, som en kurs eller träningslokal. Ja, man kan bli sedd snett på som ensam kvinna och då kanske det är bra att man har lite vana vid att göra saker själv. Sedan kan man gå på konsert eller något där man aktiverar sig och inte bara sitter rakt upp och ner. Då är det mer pinsamt. Se till att ha något naturligt att prata om, som showen eller konserten. Lycka till!

Jag går på gym ensam utan att skämmas det minsta. Har ett personalgym på min arbetsplats som jag går till ibland vilket inte alls är jobbigt för mig. Men jag vill göra roliga saker också .
  • sskstud3nt3n

Jag har gått ut själv många gånger och haft jättekul =) Har träffat folk ute som jag känner och vissa jag inte känner. Jag har inte blivit bemött knepigt när jag sagt att jag är ute själv.

• Kärlek84

Äh klart du kan gå ut själv!

Värsta fall om du träffar nån ute och inte vill tala om att du är ute själv kan du säga att din vännina fick gå hem hastigt av olika skäl (barnvakten ringde?) eller bara att hon är där inne på krogen nånstans, jag tappar ofta bort mina vänner på krogen iaf   

• Anonym (längtar ut!)
    sskstud3nt3n skrev 2012-08-12 11:50:39 följande:
    Jag har gått ut själv många gånger och haft jättekul =) Har träffat folk ute som jag känner och vissa jag inte känner. Jag har inte blivit bemött knepigt när jag sagt att jag är ute själv.

Okej
    Vart går du då?
    Pub?
    Disco?
    Dansställe?
    Bor du i storstad ?     
  • Anonym (krogen?)

Jag bor 6 mil fr Sthlm  mot Uppsala

• Anonym (längtar ut!)
    Anonym (krogen?) skrev 2012-08-12 21:52:28 följande:
    Jag bor 6 mil fr Sthlm  mot Uppsala
    6 mil är inte långt borta! Vi hittar på något skoj, vet ja  !
  • Megatrix

När jag var singel var jag i samma sits många vänner men ingen singel som ville få ut. Jag gick ut själv å det var superkul gick på barer mest och träffade jättemånga trevliga tjejer främst träffade några som jag sen började gå ut med dessutom :)

• Anonym (längtar ut!)
    Megatrix skrev 2012-08-12 23:26:55 följande:
    När jag var singel var jag i samma sits många vänner men ingen singel som ville få ut. Jag gick ut själv å det var superkul gick på barer mest och träffade jättemånga trevliga tjejer främst träffade några som jag sen började gå ut med dessutom :)

Jasså!
    Men hur reagerade de när du berättade att du var ute ensam? Bor du i storstad? 
    Det verkar ju vara helt okej att gå ut själv ändå! 
  • Anonym

Ett tips bara. Gå INTE till klubbarna där det är mest folk i 18-25-årsåldern om du är närmare 40. Det ser för sorgligt ut när en ensam 40-åring står i baren/är ute på dansgolvet ensam. Väljer du däremot de klubbar som är anpassade för äldre så är det klart du kan gå själv! :)

• Anonym (längtar ut!)
    Anonym skrev 2012-08-12 23:37:40 följande:
    Ett tips bara. Gå INTE till klubbarna där det är mest folk i 18-25-årsåldern om du är närmare 40. Det ser för sorgligt ut när en ensam 40-åring står i baren/är ute på dansgolvet ensam. Väljer du däremot de klubbar som är anpassade för äldre så är det klart du kan gå själv! :)

Ja visst! Jag går bara dit som det är folk i min ålder. Har ingeting på 18-års disco att göra .
Svar på tråden Kan man gå ut själv?