Burda har en hel del mönster till bebisar, rätt bra grejer tyckte jag, och burdas mönster tycker jag blir bra kläder och är lätta att följa (favoriten är vogue men de har inte så mycket bebiskläder). Gillar inte stil, det har aldrig blivit snyggt när jag syr, men jag är inte så duktig så jag behöver mycket instruktioner.
Satsa på ett mönster på body, overall och hängselbyxor. Tröja och kofta är (tyvärr - jag sydde en jättefin knyttröja till sonen och använde den en gång - bild finns i galleriet
) inte bra på små barn och ett par hängselbyxor är ju lätt att göra om till midjebyxor (och man kan ju anpassa resåren i midjan bra om man syr själv).
Tips för den tjocka filten: på www.babyheaven.se kan man köpa PUL-tyg (vattentätt tyg som andas och kan tvättas i 60 grader), det är tänkt till tygblöjor men om man mejlar till dem kan man få köpa större bitar. Det är jättebra att ha som underlägg om man luftar rumpan eller på gräs där det kan vara lite blött. Fleece ovanpå blir ju mjukt och skönt.
Nu ska jag titta in på trollungar igen - jag är sugen på ett par hängselbyxor med "sverigemönster" på -70-tal!