• Anonym (PLO)

Fula barn

De finns fula barn, tror inte någon ärligt kan säga att de aldrig sett ett fult barn! Men kan föräldern till barnet erkänna för sig själv att sitt barn inte har utseendet på sin sida? Eller när barnet når vuxen ålder se att sitt barn inte har utseendet på sin sida?

• Svar på tråden Fula barn
  • Anonym

Visst finns det fula barn. Oftast pga fula kläder.

• kiriaki

Jag har ocksa undrat over detta da det verkligen finns en del barn som ar skitfula. Min fd pojkvan var otroligt ful som barn (ingen hojdare som vuxen heller men helt okej) och jag vet att hans mamma hade oerhort kul at att han var sa ful som bebis och kallade honom Onkel Fester (hahaha). Har aven hort att min mamma var ful som bebis och att till och med hennes pappa (min morfar) sa "Jag hoppas hon har en underbar personlighet", haha! Som tur for mamma i alla fall sa blev hon jattevacker nar hon kom upp i sena tonaren, var valdigt pojkaktig innan dess :)

• EnTjejPåSöder

Har sett riktigt fula barn. Stora öron, utstående tänder, jätteskskalle osv. Men då har föräldrarna sett likadana ut. Då kanske man inte ser fulheten?

• Queenie70

Fast det fantastiska med barn är ju att de ändå blir söta även om de inte har utseendet med sig, genom att de ler så öppet, har en så oförfalskad glittrande blick , talar så gulligt etc. Barns "söthet" har enligt mig mycket lite att göra med ansiktsdrag eller kläder ( måste varit det dummaste jag hört förövrigt)

• Kärlek84

Ja det finns fula barn, helt klart, men det är väl i betraktarens ögon också.

När min äldsta son föddes var han ju inte den vackraste grabben direkt  Både jag och pappan fnissade lite åt hur han såg ut som nyfödd.

Dock har han blivit riktigt charmig nu som 7 åring     

• asta66
    Queenie70 skrev 2012-08-12 11:04:24 följande:
    Fast det fantastiska med barn är ju att de ändå blir söta även om de inte har utseendet med sig, genom att de ler så öppet, har en så oförfalskad glittrande blick , talar så gulligt etc. Barns "söthet" har enligt mig mycket lite att göra med ansiktsdrag eller kläder ( måste varit det dummaste jag hört förövrigt)
    Visst är det så. Och en del som var vansinnigt söta som barn ser inget vidare ut som vuxna. Och om man inte är söt som barn tvingas man kanske utveckla en del inre egenskaper som vinner i längden.
  • taquine

Klart det finns fula barn, min son var skitful som bebis hade ett stort rött märke mitt i pannan(som växte bort som tur var) men är nu en yngling på snart 17 som tjejerna springer ner! Så ha förtröstanGlad

Bryt inte ensam Bryt ihop
  • Anonym (stolt mor)

Min äldsta son var verkligen inget vackert barn. För att vara ärlig såg han förskräcklig ut! Men precis som ruccoless´son är han nu en mycket stilig ung man på 19 år. Han kan knappt gå över torget utan en beundrande svans av tjejer efter sig.

Svar på tråden Fula barn