• Fine ass mommy to be

    Fem myror på engelska?

    Jag har introducerat engelska för min son på 2,5 år och undrar om någon känner till något program/någon film som liknar fem myror är fler än fyra elefanter, fast på engelska?

    Har redan sett baby einstein, det kändes lite för lätt och mest för lite yngre.

  • Svar på tråden Fem myror på engelska?
  • Suri

    Sesame street!! Helt underbart! Min snart 4 åring älskar Elmo, Big Bird och alla roliga figurer. Kul för vuxna också och otroligt pedagogiskt!

  • lovie

    Little einsteins finns ju också. Min dotter älskar little einsteins, imagination movers, handy manny, mickey mouse clubhouse. Alla finns på youtube, jag tror att man kan köpa eng versioner på cdon.com men kolla vilka val det finns på språk först innan du beställer.

  • pluvdo

    Om du bara menar barnprogram som är på engelska så... Sonen är knappt 2,5 och han gillar In the night garden, Gigglebiz, Thomas the tank engine and friends, Something special, Alphablocks. Family guy. :D

  • pluvdo

    Här är min sons favoritavsnitt av Alphablocks:


    De andra har inte så mycket sånger i sig, men ändå.

  • pluvdo

    Nu upptäckte jag just en serie som jag tänkte ladda ner till sonen. Numtums heter den. En serie om siffror på engelska, verkar det som.

    Om du registrerar dig på thebox.bz så kan du välja "kids" i sökfiltret och söka efter barnserier där. Jag tror att BBC:s kanal Cbeebies är förde yngre barnen så jag brukar skriva i det som sökord. Du kanske inte vill ladda ner därifrån, om du nu är emot att ladda ner och hellre söker på Youtube eller så, men du kan i alla fall få inspiration där. :)

Svar på tråden Fem myror på engelska?