• Anonym (vill ha barnvakt)

timpris för barnpassning?

Hej!  Vi tänkte anlita en grannpojke idag för första gång för att passa vår 6 och 2,5 åringar.  Vi har aldrig någonsin haft barnvakt tidigare och har inte en aning vad vi ska betala dem!  Vi tänkte vara borta en knappt timme för att mjukstarta.  

Hur mycket betalar ni era barnvaktar?  Vad jag förstått av en kollega, så betalar han ett högre summa för vakna timmar, sedan lite lägre efter barnen har lagt sig (typ, en fredagkväll).

Tacksam för snabba svar om det går! 

• Svar på tråden timpris för barnpassning?

Barnvakten är 15 (eller 16).  Det kan hända att hans äldra brorsa på 17 år hjälper till också.

• Anonym

100 kronor i timmen? Minst.

• Anonym (lisa)

mindre en fredagkväl?! nee, de tycker jag inte. För idag skulle jag ge kanske 50 kr, ca en timme o det är ju bara för att testa om det funkar o då med utlovning om mer om det blir aktuellt. Sen skulle jag nog inte betala efter timmar utan komma överens om ett pris innan. 2-300 för en helgkväll är mer än nog för en ungdom som vill ha pengar :) Har man möjlighet att ge mer så får man väl det, men jag känner ingen som ger mer/som tar ut mer.

Hur mycket är rimligt för att t.ex., hämta 2 barn från dagis, värma mat, osv?  Typ 2-3 timmar en vardag?

• Anonym
    Anonym (vill ha barnvakt) skrev 2012-08-12 12:28:00 följande:
    Hur mycket är rimligt för att t.ex., hämta 2 barn från dagis, värma mat, osv?  Typ 2-3 timmar en vardag?

Hur ofta kommer det att ske?

varför anlitar ni inte en vit barnvakt? 
    Anonym skrev 2012-08-12 12:37:11 följande:

Hur ofta kommer det att ske?

varför anlitar ni inte en vit barnvakt? 
    Typ någon gång varannan vecka eller nåt.  Vi undersökte anställa en 'vit', men vi vill faktiskt anlita grannkillen - det känns bra för våra barn att de känner honom.  Vad jag vet, har han ingen f-skattesedel.  Skaffar han en, då så, då kör vi vit.
Svar på tråden timpris för barnpassning?