• Ina 73

Påslakanset till vagnen Emmaljunga City cross?

Vad jag läst är bäddmåttet 80*80 i city cross korgen, liggdelen alltså. Måtten på t ex Laban bäddsetet är 70*100, om jag inte minns fel. Det passar ju inte riktigt väl...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-25 13:42:58:
    Fast det klart man viker väl i o f sig in kanterna...trögt tänkt av mig...

• Svar på tråden Påslakanset till vagnen Emmaljunga City cross?
  • Suni74

Var och frågade på babyproffsen idag vad man ska ha för bäddset och då sa hon att bäddset för vagn/vagga passar till City Cross!!

• Suni74

Rätt starts underlakan är 70X90 cm till vagn så det passar ju...

• fiolen

Hmm, nu måste jag fundera. Jag har en city cross. Har dock inte tänkt att man ska bädda den. Måste man ha täcke när man har åkpåse?! Blir lite förvirrad när allt är nytt...

• Suni74

Det är upp till var och en hur man vill bädda.. Jag har ingen åkpåse så jag har fått köpa täcke av en kompis....

• turtelbabe

jag har köpt kudde och täcke för vagn,vagga och det passar bra i min city cross.

• Smurf05

Jag har en vinteråkpåse nu till min citycross, sen när det bli varmare så tar jag ur den och lägger i lammullsfällen och bäddar med täcke istället. Har köpt täcke till vagn/vagga det passar utmärkt.

• Lallan

De normala måtten för täcke till vagn är runt 70*80 men ett påslakan som är 80*80 fungerar ju lika bra som ett i 70*80 huvudsaken är ju att inte täcket är större än påslakanet. Jag har Emmaljungas bäddset i min duo och tycker inte att det gör något att det är något större än själva täcket.

Svar på tråden Påslakanset till vagnen Emmaljunga City cross?