• blåklint

Röd hettande kind.....?

Dottern har på ena kinden blivit röd o varm. Huden ser lite torr ut. Funderar på om det är av kylan.......... men hon var även röd igår och då var vi inte ute mer än in och ut ur bilen.

Kan det vara så att huden blivit "utsatt" och nu är lite känslig. Smörjer hennes kind med fet salva då o då.

Vad tror ni att det kan vara, och vad ska man göra åt det.

• Svar på tråden Röd hettande kind.....?
  • knattis

Hur ser det ut innen i munnen? Det är inte någon tand som spökar??

/Cattis

• blåklint

Har inte tänkt på det o därför inte kikat i munnen. Just nu sover hon så jag får kolla sen.
    Jaha....så tänderna kan irritera så pass.

• Scraptroll

Det är alltså bara ena kinden som blir röd o varm?
    Undrar eftersom våran dotter brukar bli väldigt röd o varm när hon är trött

• blåklint

Ja ena kinden är det. Den andra blir lite röd när vi varit ute o när hon blir varm men inte alls på samma sätt.

Ella blir oxå röd o varm om kinderna när hon blir trött men detta är annorlunda. Det röda är mer intensivt och kinden hettar lixom.

• kixan

Jag undrar också! Freja ser ut så på båda kinderna sen i söndags kväll och då hade vi inte varit ut på flera dagar förutom en kort sväng till ICA, då sov hon i sjalen med huvudet innanför jackan hela tiden. Det ser precis ut som en förfrysning, men det finns ju ingen möjlighet att det är det, så vad kan det då vara?

• Scraptroll

Ja det kanske bara är kylan som gjort det då...Amanda brukar också vara väldigt röd om kinderna när vi varit ute...brukar smörja in dem innan hon går o lägger sig.

• Kathy1

min dotter får knallröda kinder när hon har feber!

Svar på tråden Röd hettande kind.....?