• KarinN80

Tupperware, ska d inte hålla bättre?

Köpte för ett par månadersedan deras pipmugg, som har varit jättebra tills sonen igår bet sönder pipen. Borde inte sånt vara bitsäkert (typ som nappar?). D kan ju inte vara så bra att få i sig sån plast Tror ni jag kan klaga eller får jag skylla mig själv som har en son som biter i allt. Alla barn biter väl (eller) så d borde väl hålla????

• Svar på tråden Tupperware, ska d inte hålla bättre?
  • knattis

Det ska ju vara livstidsgaranti! Klart du ska klaga!

har kvar flaskor med pip sedan jag var liten (typ 30 år sedan ) och de håller fortfarande trots att de är lite deformerade efter min o syrrans bit attacker.

• fusilli

Hej!

Jag jobbar som konsulent åt Tupperware.....Om du vill kan jag kolla upp med min distributör hur det ligger till. Vill du det?

• Jennie Brunflo

De ska hålla!

De har haft problem med de nya muggarna men det är livstidsgaranti så du ringer bara och så skickar de ett nytt lock.
    Inga problem alls.

• Lola Jämtland

Livsgarantin är borttagen för de kan inte garantera att inget går sönder.

Du kan köpa ett nytt lock bara. O jag tror att de ha det gamla locket för att kunna undersöka om något är fel på plasten eller konstruktionen.

• KarinN80

Frusilli - gärna! Jättesnällt!

• fusilli

Kiara: Jag återkommer när jag har svar....

• smiley77

Vi fick ett nytt lock när min dotter haft sönder pipen. Problemet var att de ville ha locket så jag fick ju ändå köpa ett nytt så länge (kan man ju förstå iofs). Så nu har vi två lock.

• KarinN80

Vi köpte en billig mugg på ica idag så vi klarar oss ett tag

• Bruden1

Här där jag bor finns livstidsgarantin kvar iaf!
    Jag lämnade in en vara (ett rivjärn) som mamma köpt för typ 15 år sedan
    och hon fick ett helt nytt!!

Så ring och kolla!

• Lola Jämtland

Min syrra sålde TW i flera år o hon fick lära sig att livstidsgarantin är borttagen.....

• Katharina

Men vem vill ha ett nytt lock som går att bita sönder? Barnet kan ju få i sig av gummit. För visst är det pipmuggen med mjukt lock du menar?

• Bruden1

Katharina: nä det är klart att man inte vill!!!

Lola Jämtland: men hos oss är den kvar iaf...jag fick denna nya varan nu i somras!

• Lola Jämtland

Bruden1

Visst, man kan ju ändå ha rätt att byta delar. Men de kan inte garantera att sakerna håller livet ut (vad nu det innebär egentligen)....

• Felicia6

Jag har sålt för tupperware och livstidsgarantin finns inte uppe i norrland iaf..

• Felicia6

förresten, som svar på ts..

Dom pipmuggarna har det varit lite problem med locket på, och du kommer nog garanterat att få en ny

• Elias o Isac

Hejsan Joo det finns livsgaranti hos oss åxå, min mor skickade tillbax ett sprucket lock, burken är ju gammal, & hon fick ett nytt=)
    Annars så kan du köpa billiga muggar dom håller bra dom me. Jag köpte en jättebra mugg som inte läcker när man vänder upponer på den el skakar den, det var en speciell grej inne under locket, strax bild på den i galleriet

• Bruden1

Jag har oxå nån sådan mugg från Tupperware!!
    Kan någon visa en bild på den, så jag kan se om det är den jag köpte i våras!?!?!?

Ska man vara rädd att min oxå bits sönder eller???

• Josefinan86

Min svärmor ska lämna tillbaka två stycken av deras pipmuggar idag för att de har spruckit, dåligt...

• MAGU

Hej! Det är fortfarande livstidsgaranti på TW:s produkter och det gäller världen över!!!
    Vad gäller pipmuggen så får du självklart reklamera den till närmsta återförsäljare så får du ett nytt lock. Egentligen så gäller inte garantin på dessa, men eftersom man inte kan säga åt ett litet barn att det inte får bita så har TW valt att ändå låta det gå i genom som garanti!
    Och vad gäller om barnet skulle råka få i sig en liten bit, vilket jag hoppas att det inte fått, så är det ingen fara ur hälsosynpunkt då TW´s plast garanteras HELT giftfri!!!!

Svar på tråden Tupperware, ska d inte hålla bättre?