Hej. Vad skönt att det går bättre med maten. Puren kommer säkert vara utsökt om ett tag också. Åh måste varit kämpigt med sonden vad skönt att hon slipper den nu. Här opererar de inte barnen förrän de är 6 månader så vår son skall också göra mjuka gommen och läppadaptation då. Han är ju född den 18/6 så jag tror de kommer dra ut på operationen till efter nyår så han inte är nyopererad vid jul. Ni har,alltså bara 3 veckor kvar till operation nu....vad nervöst och pirrigt det måste vara men samtidigt skönt att " komma igång" de små liven måste ju tyvärr genomgå dessa operationer såsmåningom. Vi har inte heller någon lkg i släkten och,vi,hade ingen aning om,att han skulle födas med lkg. Visste ni att er dotter skulle födas med lkg? Vad hemskt med din mans kusins barn! Verkligen hjärtskärande....ursch sådant borde inte få hända. Här fungerar maten bra det var lite knöligt precis i början men det ordnade sig ganska snabbt. Lillen tycker om flaskan och äter bra ifrån den så det är skönt! Däremot kan jag också känna att flaskan är lite ångestframkallande för mig eftersom,jag såg så,mycket fram,emot att amma. Jag ammade tjejerna och jag ville och trodde att jag skulle kunna amma nu också....självklart är det egentligen inte så,viktigt huvudsaken är ju att de får i sig mat. (förlåt att det inte finns styckesindelning jag skriver frpn,mobilen.)