• Skabetti

Tips på deckare!

Hittar inte min gamla tråd. Vet att jag fick massa tips där om deckarförfattare.
    Nu vill jag ha tips om deckare! Viktigt också:

1. Inte Camilla Läckberg stuket! Där man skiftar från händelser i början av 1900 talet och nutid. Utan jag vill ha en bok som handlar om NUTID. Inte skiftelser i tiden!

2. Helst inte serier heller.

3. Välskrivna! Med en målande beskrivning och spänning som kryper

Jag läste santa Psyko, och den tyckte jag var JÄTTEBRA faktiskt!

Tack så mycket för hjälpen! 

• Svar på tråden Tips på deckare!
  • Pimpinellan

Val McDermids böcker var nästan för spännande/äckliga för mig så de kanske är nåt för dig? Michael Connelly är ju en serie på ett sätt,men kan läsas var för sig gott och väl. Nigel McCrery som Tyst vittne baseras på är också bra. Reginald Hill,Nora Roberts,P D James och min absoluta favorit Agatha Christie är andra förslag.

• Lilia

Jag gillar allt av Buthler och Öhrlund.

• MajaMaria79

Åke Edwardsson. De är superbra, jag älskar miljön i Göteborg och jag tycker verkligen att de är spännande. 
    Buthler och Öhlund är också ett riktigt bra tips. Och Åsa Larsson, fantastiska skildringar av miljön runt Kiruna.

Som du märker så gillar jag svenska deckare bäst. Kristina Ohlsson är också en riktigt bra författare. 

• Livlig

Åhh jag skulle just tipsa om Sankta Psyko. 
    Men har du läst hans andra böcker? Den första är bäst. Fast det var nog lite hopp i tiden som du inte gillar. 1800tal - nutid.  Jag gillar inte heller hopp i tid. Brukar helt sonika hoppa över de kapitlet...:D 

Svar på tråden Tips på deckare!