• Anonym

Hur kan en 40 årig man bli kär i en 20 årig tjej?

Ja, vad ser egentligen en 40 årig man hos en 20åring. Jag är bara allmänt nyfiken och vill verkligen veta, förstå. Inte ifrågasätte. Ifrågasätter inte heller tjejerna som blir kära  i den äldre. Utan jag undrar va den äldre ser hos den yngre.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur kan en 40 årig man bli kär i en 20 årig tjej?
  • Anonym
    Blaha skrev 2012-08-12 23:25:23 följande:
    Vad brukar man se hos varandra?

Saker man tycker om. Men jag tänker när det är någon som är så pass mycket yngre.

Jag är själv 20 och är på g med en man som är 40 och därför undrar jag om sådana relationer faktiskt existerar och att de inte är enbart gubbsjuka, 40 årskris eller liknande. Så skulle vara kul att höra då om andra 40 åriga män eller äldre som blir KÄRA i tjejer i 20 årsåldern och beskriver hur de känns. Skämdes de i början, försökte förtränga för sig själva eller liknande.
  • Blaha

Min pappa är 20 år äldre än min mamma, hon var 18 när de träffades. De är fortfarande gifta och har varit det i över 20 år. Så tydligen kan man gilla varandra seriöst.

• Anonym
    Blaha skrev 2012-08-12 23:34:07 följande:
    Min pappa är 20 år äldre än min mamma, hon var 18 när de träffades. De är fortfarande gifta och har varit det i över 20 år. Så tydligen kan man gilla varandra seriöst.

Har din pappa berättat lite för dig då kanske om hur de var när han träffade din mamma? Tyckte han de var lite jobbigt i början och så eller var de bara "jag älskar dig och vill ha dig i mitt liv" vid första stund? :)
  • Anonym

Tyvärr är det nog ofta så att dom har "gubbsjuka" eller bara är inne i en kris, det sägs att den ofta brukar vara kring 40 MEN det betyder inte att alla är så...

Åldern har ingen betydelse tycker jag så länge båda är med på samma sak och man gillar varandra....

• Blaha

Vad jag förstått så var det stark kärlek från början (han var gift till och med...). Annars så vet jag inte, pratar inte direkt om sånt.

• Anonym

Man dras till sådant man uppskattar och det varierar förstås: utseende, personlighet, intellekt, kreativitet, händighet, social situation (inte bara på det ekonomiska planet), livsmål etc. Någon dras till en sak/kombination, någon till något annat. Det behöver inte ens vara samma sak som drar hos en partner som hos en annan.

Du undrar vad en fyrtioåring kan se i en tjugoåring, någon annan undrar vad en docent kan se i en undersköterska, en handyman i en kvinna som inte kan steka ägg, en landsortsbo i en Stockholmare, någon från ett land i någon från ett annat,  en artist i en kontorsmänniska, en religiös i en icketroende och så vidare.
    Din fråga bygger på antagandet att lika söker lika. Så är det ofta men inte alltid. Om det i fallen du funderar över handlar om att man dras till likheter eller till olikheter med den andr* vet vi inte utan att känna och prata med dem.

Min man föll för mig när jag var några och tjugo och han tjugo år äldre. Vi är motsatser i mycket, jag överliggare i studier, han lågutbildad,te, jag verbal, han är en handlingens man, vi har olika smak i kläder och inredning, olika - visade det sig - syn på föräldrarollen, olika syn på vad på vad som hör till i livsstilen, olika syn på städning och så vidare. Hittills har det hållit en massa år i alla fall.

Sedan ska man kanske skilja på att dras till någon, fysiskt och/eller intellektuellt och att välja att bilda familj. Det senare kräver - om det sker med någon eftertanke - andra avvägningar för att bli bra än att bara bli kär.

• Anonym

ag är man, 41 år och bor i en liten stad, för några månader sen när jag var ute och åt så såg jag en tjej som jag aldrig sett förut i den lilla staden, hennes ögon tindrade på ett otrolig vackert sätt, hennes röst, annorlunda dialekt, och skrattet satte sig fast i mig, det var tur att hon satt med ryggen emot mig för jag kunde inte släppa henne med blicken, jag såg hennes ögon direkt när hon kom in, vi växlade en snabb blick .

När jag skulle gå ut så vände jag mig om för att hålla upp dörren till mitt sällskap, precis då kollade hon upp, jag glömmer aldrig blicken som möttes just då 
    Jag tänkte väldigt mycket på denna mystisa tjej 

Några veckor senare så satt hon på samma resturang, med samma sällskap när jag och min vän kom dit ,
    När hon gick därifrån , över vägen ( satt vid fönstret ) så vände hon sig om, blickarna möttes igen, och jag visste då, att den här tjejen och jag är menade för varandra .

Jag visste inte ens hennes namn, eller ålder, eller vart hon kom ifrån med den annorlunda dialekten, efter det så hände det något kul.. jag hade henne på facebook, jag bor i en liten stad där alla känner igen alla efter en vecka som sagt, hon hade skickat en vänförfrågan till mig första gången innan jag såg henne, märkte det på några bilder hon lade upp på sig själv en sen kväll ... hon är ingen facebooknörd .

Vi började skriva, sen dejta, hon var 18 år , vi är av olika anledningar ( inte åldern ) väldigt goda vänner idag  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-13 00:24:51 följande:
    ag är man, 41 år och bor i en liten stad, för några månader sen när jag var ute och åt så såg jag en tjej som jag aldrig sett förut i den lilla staden, hennes ögon tindrade på ett otrolig vackert sätt, hennes röst, annorlunda dialekt, och skrattet satte sig fast i mig, det var tur att hon satt med ryggen emot mig för jag kunde inte släppa henne med blicken, jag såg hennes ögon direkt när hon kom in, vi växlade en snabb blick .

När jag skulle gå ut så vände jag mig om för att hålla upp dörren till mitt sällskap, precis då kollade hon upp, jag glömmer aldrig blicken som möttes just då 
    Jag tänkte väldigt mycket på denna mystisa tjej 

Några veckor senare så satt hon på samma resturang, med samma sällskap när jag och min vän kom dit ,
    När hon gick därifrån , över vägen ( satt vid fönstret ) så vände hon sig om, blickarna möttes igen, och jag visste då, att den här tjejen och jag är menade för varandra .

Jag visste inte ens hennes namn, eller ålder, eller vart hon kom ifrån med den annorlunda dialekten, efter det så hände det något kul.. jag hade henne på facebook, jag bor i en liten stad där alla känner igen alla efter en vecka som sagt, hon hade skickat en vänförfrågan till mig första gången innan jag såg henne, märkte det på några bilder hon lade upp på sig själv en sen kväll ... hon är ingen facebooknörd .

Vi började skriva, sen dejta, hon var 18 år , vi är av olika anledningar ( inte åldern ) väldigt goda vänner idag  
    Tror du att det skulle kännas konstigt att bli kär i en tjej i den ålder. Tänker sådant som att berätta de för dina föräldrar, vänner och arbetskamrater?
  • Anonym
    Blaha skrev 2012-08-12 23:43:47 följande:
    Vad jag förstått så var det stark kärlek från början (han var gift till och med...). Annars så vet jag inte, pratar inte direkt om sånt.

Förstår om ni inte pratar om sånt :P
Svar på tråden Hur kan en 40 årig man bli kär i en 20 årig tjej?