Sex som 8-åring..!
Hej! Jag har en son som är 8 år och här om dagen hade han en jämnårig tjejkompis hemma hos oss.
Jag var inte hemma, men när jag kom hem berättade min sambo att han varit in på sonens rum och att båda inte haft mycket kläder på sig, men att dom strax efteråt sprungit ut
På kvällen frågade min son om jag kunde radera en sökning på internet på hans surfplatta...döm om min förvåning när det stod: KNULLA FILMER..! Jag frågade honom om han och hans tjejkompis tittat på sånt när hon var här. Han svarade att dom gjort det och att det var en tjej som hade haft en svart killes snopp i munnen! Jag blev förskräckt, men talade lungt om för honom att man inte får titta på såna saker när man är barn. Han lo
vade att inte göra det igen och senare på kvällen letade jag upp ett barnfilter att ladda ner på hans surfplatta.
Ikväll låg jag som vanligt och läste för honom när han plötsligt blev ledsen och sa: Jag är ledsen mamma.
-Varför då? frågade jag.
- För att jag snart ska dö sa han.
-Det är långt kvar tills dess. sa jag. Du ska bli gammal och gråhårig först.
-Men jag har gjort något som jag inte vågar berätta.
Efter lite tjatande sa han:
-Du vet det där man gör när man ska göra barn?
-Ja...
-Jag har gjort det.
-Har du?
-Ja, med ?.
Jag frågade om hon oxå velat det och om hon gjorde sig illa eller blev ledsen, men det verkade ha varit bådas idé och dom hade lovat varandra att aldrig göra det igen.
-Lova att inte berätta för någon! sa han.
-Ja, om du lovar att inte göra så igen förräns du blir vuxen.
-Jag lovar. Sen somnade han.
Gjorde jag rätt? Vad skulle jag gjort? Känner mig helt förvirrad över det här. Hjälp mig, så jag vet om jag behöver prata mer med honom eller hennes föräldrar.