• Anonym (Hjälp!)

Sex som 8-åring..!

Hej! Jag har en son som är 8 år och här om dagen hade han en jämnårig tjejkompis hemma hos oss.
    Jag var inte hemma, men när jag kom hem berättade min sambo att han varit in på sonens rum och att båda inte haft mycket kläder på sig, men att dom strax efteråt sprungit ut

På kvällen frågade min son om jag kunde radera en sökning på internet på hans surfplatta...döm om min förvåning när det stod: KNULLA FILMER..! Jag frågade honom om han och hans tjejkompis tittat på sånt när hon var här. Han svarade att dom gjort det och att det var en tjej som hade haft en svart killes snopp i munnen! Jag blev förskräckt, men talade lungt om för honom att man inte får titta på såna saker när man är barn. Han lo
    vade att inte göra det igen och senare på kvällen letade jag upp ett barnfilter att ladda ner på hans surfplatta.

Ikväll låg jag som vanligt och läste för honom när han plötsligt blev ledsen och sa: Jag är ledsen mamma.
    -Varför då? frågade jag.
    - För att jag snart ska dö sa han.
    -Det är långt kvar tills dess. sa jag. Du ska bli gammal och gråhårig först.
    -Men jag har gjort något som jag inte vågar berätta.
    Efter lite tjatande sa han:
    -Du vet det där man gör när man ska göra barn?
    -Ja...
    -Jag har gjort det.
    -Har du?
    -Ja, med ?.
    Jag frågade om hon oxå velat det och om hon gjorde sig illa eller blev ledsen, men det verkade ha varit bådas idé och dom hade lovat varandra att aldrig göra det igen.

-Lova att inte berätta för någon! sa han.
    -Ja, om du lovar att inte göra så igen förräns du blir vuxen.
    -Jag lovar. Sen somnade han.

Gjorde jag rätt? Vad skulle jag gjort? Känner mig helt förvirrad över det här. Hjälp mig, så jag vet om jag behöver prata mer med honom eller hennes föräldrar.

• Svar på tråden Sex som 8-åring..!
  • Anonym (Hjälp!)

Han lär sig jättemycket i skolan...och snappar upp alla fula ord (vet inte om det troligtvis har med hans tourettsdiagnos). Känner ändå inte att det skulle vara ett fall för BUP.

• Bradbury

Tycker du hanterade situationen bra. Känner med dig och din lille pojk. Troligtvis var det mer oskyldigt, behöver ju inte varit avancerat vuxensex utan kanske mer gnugg och utforskande. Krama om honom mycket så han förstår att du inte är arg. Prata som du redan gjort om att man aldrig fpr göra något mot någon annans vilja och att man aldrig ska göra något man inte vill. Säg till honom att han alltid kan berätta saker för dig och att du alltid kommer älska honom oavsett.
    Sedan kanske det är läge att prata med honom om sex? Man får en väldigt skev konstig bild av att titta på porr. Särskilt om man bara är åtta år gammal. Lycka till

• Vinxen

Fast "knulla filmer" har han knappast hört i skolan....

• Anonym (Hjälp!)

Jag menade inte att han lärt sig på lektionerna, utan av andra äldre barn.

• Lindha B

"hans surfplatta"- varför i hela friden har en 8 åring en egen surfplatta!?!?

• pluvdo
    Vinxen skrev 2012-08-13 00:06:27 följande:
    Klart att man kan ha gjort.
  • Lilia

Jag tycker du hanterade situationen bra. Det handlade troligtvis inte om "vuxensex" utan mer om utforskande. Det är nog ganska vanligt, jag gjorde något liknande med en kompis i mellanstadiet en gång. Tycker inte du behöver kontakta BUP eller göra något mer.

• Anonym (Hjälp!)

Han har en surfplatta för att spela spel på, istället för att hela tiden låna min mobil. Många spel behöver internetuppkoppling, bla Ruzzle (Rumble) som han spelar mycket.

• Tom Araya
    pluvdo skrev 2012-08-13 00:54:02 följande:
    Klart att man kan ha gjort.
    Kanske inte knullafilmer men väl knulla och film och en 8-åring är tillräckligt intelligent för att kunna sätta samman ord.

• Tom Araya
    Bradbury skrev 2012-08-12 23:44:29 följande:
    Tycker du hanterade situationen bra. Känner med dig och din lille pojk. Troligtvis var det mer oskyldigt, behöver ju inte varit avancerat vuxensex utan kanske mer gnugg och utforskande. Krama om honom mycket så han förstår att du inte är arg. Prata som du redan gjort om att man aldrig fpr göra något mot någon annans vilja och att man aldrig ska göra något man inte vill. Säg till honom att han alltid kan berätta saker för dig och att du alltid kommer älska honom oavsett.
    Sedan kanske det är läge att prata med honom om sex? Man får en väldigt skev konstig bild av att titta på porr. Särskilt om man bara är åtta år gammal. Lycka till
    Lilia skrev 2012-08-13 00:59:05 följande:
    Jag tycker du hanterade situationen bra. Det handlade troligtvis inte om "vuxensex" utan mer om utforskande. Det är nog ganska vanligt, jag gjorde något liknande med en kompis i mellanstadiet en gång. Tycker inte du behöver kontakta BUP eller göra något mer.
    Håller med.

• Tom Araya
    Anonym (Hjälp!) skrev 2012-08-12 23:32:35 följande:
    Han lär sig jättemycket i skolan...och snappar upp alla fula ord (vet inte om det troligtvis har med hans tourettsdiagnos). Känner ändå inte att det skulle vara ett fall för BUP.
    Det är inget konstigt för ett barn i den ålder att kunna en massa fula ord, både vad det gäller svordomar som det sexuella.
  • Jellybeanbaby
    Lilia skrev 2012-08-13 00:59:05 följande:
  • Anonym

ursakta mig men har ni ingen koll pa era barn???

man ska inte lata sina barn vara ensamma i ett rum i den aldern med ett barn med motsattt kon inte heller vara inne pa datan utan att man ar bredvid..du maste faktiskt ringa tjejens foraldrar och saga vad de gjort..det ar liksom inte sjysst att de gjort saker nakna som inte hennes foraldrar kommer veta om..tank om denna tjejen komit pa iden till de saker de gjort??tank om hon blivit sexuellt utsatt av nagon??ni kan skada dena tjejen i framtiden genom att inte beratta for hennes foraldrar 

• Ruggugglan
    Det är klart att han kan ha hört det i skolan.
  • MajaVira
    Anonym skrev 2012-08-13 11:07:48 följande:

man ska inte lata sina barn vara ensamma i ett rum i den aldern med ett barn med motsattt kon inte heller vara inne pa datan utan att man ar bredvid..du maste faktiskt ringa tjejens foraldrar och saga vad de gjort..det ar liksom inte sjysst att de gjort saker nakna som inte hennes foraldrar kommer veta om..tank om denna tjejen komit pa iden till de saker de gjort??tank om hon blivit sexuellt utsatt av nagon??ni kan skada dena tjejen i framtiden genom att inte beratta for hennes foraldrar 
    Du måste skämta? Klart två 8-åringar ska klara av att vara i samma rum, utan övervakning!

Vår 6-åring sitter obevakad vid sin dator utan problem, nu kan han vare sig skriva eller läsa en så ingen risk att han medvetet hittar på något skit men klicka sig vidare klarar han av redan nu.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-13 11:07:48 följande:

Välkommen till 1900talet. Eh, jag menar 2000-talet.
    Hoppas du kommer trivas!
Svar på tråden Sex som 8-åring..!