• crazyshit

Någon som varit i Benidorm? Spanien!!

Hej! Jag åker till Spanien nästa vecka, Benidorm.
    Jag undrar om någon varit där och kanske kan svara på mina frågor?

- Vad kan man hitta på dag/natt tid om man inte vill festa?
    - Vilka kroger är bäst? Dansklubbar tänker jag då på
    - Vad kostar t.ex, alkohol i affär? krogen? cigg?
    - Vad kostar det att äta en vanlig middag på en standard restaurang?
    - Vad kostar kläder? samma som Sverige?
    - Hur är människorna? Vad jag har hört är männen tydligen jobbiga. Förstår dock inte varför dom skulle vara det.

Skriv gärna ner lite mer allmänna saker om ni vet någonting :) Tacksam för alla svar och idéer!

• Svar på tråden Någon som varit i Benidorm? Spanien!!
  • Flisan79

Ja du, heh, jag och min man bilade dit för typ 10 år sedan. Minns tyvärr inte särskilt mycket av priser och så. Kan ju dessutom ha ändrats men då var det iaf helt ok priser. Lite billigare än här.

Det jag minns är att det var väldigt mycket engelsmän där och en hel del tyskar. Inte så många svenskar. Många engelska och irländska restauranger och pubar.

Stranden var iaf lång och och fin.

• syrena

Jag var där 2002 och då va det bara bra och kul hade jag ... vist det är mest engelsmän och spanjorer nu förtiden vad jag upplevde iallafal när jag va där spriten är lite biligare än vad den är hemma kläder kostar ungefär som hemma kanske lite billigare . stranden är helt underbar du ska gå till engelska området om du vill hitta pub och dansklubbar, om de heter samma sak fortfarande  vet jag inte men här är några namn Hippodroom och  Leons  sen finns det en held del dansklubbar runtom dom.... sen ska du fråga inkastarna om vart de stora dansklubbarna ligger kommer inte riktigt ihåg vart de ligger men dom vet Skrattande  Dag tid kan du åka å bada med delfiner köra vattenskoter åka ut till öknen titta på elvis kopior  minigolf har jag för mig att de har oxå det är lättare att ta reda på vad man kan göra när man är där .... hoppa du har fått lite svar på det du undra över ....

• Alby

Priserna är ungefär som Sverige, förutom att alkohol är billigare. Ta tåget till Alicante och shoppa kläder, skor är jättebilligt där!

Svar på tråden Någon som varit i Benidorm? Spanien!!