• Anonym (äkta?)

Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera

Hej hej ! :)
    Jag vann en jättefin Chanel väska på tradera. Det står den är gjord av skinn och att hon köpt den i en butik i Sthlm, minns ej namnet. Jag vann budgivningen, vilket jag e glad över, men jag tänkte bara dubbelkolla med er, om ngn vet, är den äkta? 
    Jag har aldrig köpt Chanel väskor förr , detta är första gången, så har inte stenkoll... 

Vad säger ni ??

Känns alltid tryggt och höra med andra, borde gjort det innan kanske, men jaja! ....

• Svar på tråden Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera
  • Takex

Det ska du ju kolla upp INNAN du handlar.

Googla, på engelska, bl a ebay brukar ha bra guider om hur man ser att saker som väskor är fejk eller inte. 

• Anonym (äkta?)
    Takex skrev 2012-08-13 01:46:25 följande:
    Det ska du ju kolla upp INNAN du handlar.

Googla, på engelska, bl a ebay brukar ha bra guider om hur man ser att saker som väskor är fejk eller inte. 
    Jo det borde jag kanske.. Men jag förlitade mig på det bara.. särskilt mkt mer när det var så pass många olika personer som budit på denna väska... slutade på 3000 kr 
  • Jellybeanbaby

Känn på den, undersök att det är äkta skinn.
    Kolla var lappen inuti sitter som talar om att det är en riktig chanel.

Den var riktigt snygg, tycker jag! Om det nu inte skulle vara en äkta så är det iaf en mycket påkostad kopia!

• Jellybeanbaby

"lappen" jaha tydligen är det en stämpel i vissa väskor.

• Tom Araya

Om säljaren angivit den som en Chanel och den visar sig vara oäkta har säljaren troligen brutit mot lagen.

• Anonym (äkta?)

såhär stod det i annonstexten : Vintage Chanel 2,55 double flap väska säljes. Svart kalvskinn med guld detaljer. Jag själv köpte den på the vintage boutique i Stockholm. Jag har haft den i ca ett år, men knappt använt väskan då jag föredragit min jumbo istället. 

såhär skrev hon vinnarmailet till mig :

Hejsan och grattis till vinsten.

Jag ser helst att pengarna finns på mitt konto senast tisdag den 14.e då jag flyttar på tisdag kväll. Vill skicka väskan innan jag flyttar då jag inte vill packa med den.

• Jellybeanbaby

Jag skulle höra av mig till tjejen och be henne kolla om det finns nån märkning, stämpel, nåt på låset, eller i väskan.
    Be henne fota det isf.

men alltså det går nog inte att säga om det är en äkta eller falsk innan du har den i handen. ta fram en väska du redan har som du vet till 100% är skinn, mjukt nappa-kalvskinn som de använder i såna väskor o vissa handskar,
    Du känner väl på lukten och känseln ifall det är skinn? skrapa inte på det.

Äkta skinn-fake? Inte så vanligt.

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-13 02:34:18 följande:
    Jag skulle höra av mig till tjejen och be henne kolla om det finns nån märkning, stämpel, nåt på låset, eller i väskan.
    Be henne fota det isf.

men alltså det går nog inte att säga om det är en äkta eller falsk innan du har den i handen. ta fram en väska du redan har som du vet till 100% är skinn, mjukt nappa-kalvskinn som de använder i såna väskor o vissa handskar,

Fast det är skillnad på skinn och skinn också.
  • Tom Araya
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-13 02:34:18 följande:
    Be henne fota det isf.

Är det så vanligt att produkter som i äkta utförande är i skinn inte är det på kopian?
    Jag menar, välgjorda kopior avser att vara just bra kopior med bra pris eftersom man där inte betalar för originaldesignens namn. En skitkopia i fel material kan omöjligt säljas som en äkta.
Svar på tråden Ni som har koll, är detta en äkta Chanel väska? Vann den på tradera