• Anonym (TS)

Inte bajsat på över 7 dagar! Hjälp

Jag har inte kunnat bajsa nu på över 8 dagar typ och igår kväll fick jag ur en mikoskopisk mängd efter att provat ett ineffektivt laxermedel. Magen är fortfarande väldigt uppsvullen och jag ser mer eller mindre gravid ut vilket inte skulle vara så konstigt eftersom jag har mat i magen från flera dagar.

Något tips på vilket receptfritt läkemedel man kan ta för att verkligen dra igång magen och få ut så gott som hela tarmen? Ursäkta i morgonkaffet men får fan inte på mig jeansen!

• Svar på tråden Inte bajsat på över 7 dagar! Hjälp
  • Anonym

Ts köp vanlig enkel linolja på Ica eller nån mataffär kostar ca 50kr ta 1msk morgon och kväll så får du bajja, den är smaklös men vill du slippaoljsmaken ha du ner det i lite vatten.

• Anonym

Gå till ett Apotek och fråga. Det finns små lavemangtuber som man för upp analt (alltså innehållet inte tuberna )
    fungerar jättebra. Annars finns ju det gamla hederliga Glaubersaltet (apoteket). Man blandar en dos i varmt vatten. Sedan dricks det. Smakar vidrigt. Men sedan får du GARANTERAT sitta på toan en timme och tömma hela tarmsystemet. . Jag köpte det förr om åren för jag tror att det är nyttigt att "skita mycket och äta litet". Idag löptränar jag sedan 20 år och då har man ALDRIG förstoppning. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-13 07:47:51 följande:
    Gå till ett Apotek och fråga. Det finns små lavemangtuber som man för upp analt (alltså innehållet inte tuberna ) fungerar jättebra. Annars finns ju det gamla hederliga Glaubersaltet (apoteket). Man blandar en dos i varmt vatten. Sedan dricks det. Smakar vidrigt. Men sedan får du GARANTERAT sitta på toan en timme och tömma hela tarmsystemet. . Jag köpte det förr om åren för jag tror att det är nyttigt att "skita mycket och äta litet". Idag löptränar jag sedan 20 år och då har man ALDRIG förstoppning. 

Fast då kan man likabra köpa linfröolja som har samma funktion men är bra mycket billigare
    Anonym skrev 2012-08-13 07:44:45 följande:
    Ts köp vanlig enkel linolja på Ica eller nån mataffär kostar ca 50kr ta 1msk morgon och kväll så får du bajja, den är smaklös men vill du slippaoljsmaken ha du ner det i lite vatten.

Linfröolja ska det stå
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-13 07:52:37 följande:

Fast då kan man likabra köpa linfröolja som har samma funktion men är bra mycket billigare
    Linfröolja ska det stå
    Absolut ditt inlägg syntes inte medan jag skrev. Man får väl prova sig fram men det är klart att det är bäst med naturliga produkter!
  • Anonym (Tess)

* Drick mycket vatten, att dricka varmt vatten kan få igång magen.

* Långsiktigt (om du ofta har problem) brukar tex movicol eller lactulos fungera men inte om du redan har problem.

* Microlax (en liten tub med en lång "pip" som man stoppar in i rumpan) är väldigt eftektivt! Brukar finnas på typ ica och coop där de säljer läkemedel... eller så klart på apotek.

* Promenera är också bra för att få lite liv i magen

* Xyloproct (stolpiller) och Xylocain (salva) är bedövande och helt underbara om du får ont när du ska på toa. Kan användas både innan och efter toabesöket.

• Anonym
    Anonym (Tess) skrev 2012-08-13 08:19:48 följande:
    * Drick mycket vatten, att dricka varmt vatten kan få igång magen.

* Långsiktigt (om du ofta har problem) brukar tex movicol eller lactulos fungera men inte om du redan har problem.

* Microlax (en liten tub med en lång "pip" som man stoppar in i rumpan) är väldigt eftektivt! Brukar finnas på typ ica och coop där de säljer läkemedel... eller så klart på apotek.

* Promenera är också bra för att få lite liv i magen

* Xyloproct (stolpiller) och Xylocain (salva) är bedövande och helt underbara om du får ont när du ska på toa. Kan användas både innan och efter toabesöket.
    Ja "Microlax" heter de där små tuberna. Tipsade om dem tidigare i tråden. Det svider lite obehagligt direkt men fungerar bra. 
Svar på tråden Inte bajsat på över 7 dagar! Hjälp