Att läsa till sjuksköterska med endast matte A och B
Skrev min fråga i ssktråden men gör ett nytt inlägg i hopp om fler svar både från ssk studenter och de som ska söka:Jag har en liten fråga till er som läser till ssk.
Om man ska söka in till sskprogrammet till våren och inte är en hejare på mattematik, bara läst matte A och B. Hur kan man bäst redan nu börja förbereda sig för den omtalade läkemedelsberäkningen?
Vilken matte kurs av A och B anser ni är bäst att repetera då det var ett par år sedan man läste matte?
Hur har ni andra gjort som haft det svårt med matte och bara läst matte A och B innan ni börjat på ssk programmet? Har ni med bara A och B matte klarat läkemedelsberäkningarna på första försöket?
Är det smartare av mig att söka till de högskolor med lägre antagningspoäng som ( Blekinge Tekniska Högskola, Mälardalens Högskola, Högskolan Jönköping, Högskolan Skövde,Skellefteå m.m) då det kanske är fler som har lite svårt för mattematik och man på så sätt blir fler som kan hjälpa varandra? Brukar Lärarna erbjuda extra stöd vid svårigheter med Läkemedelsberäkningen?
Tacksam för svar