• Fia 28

Glasögon + 3D-glasögon

Ni som har glasögon och utan problem kan gå på bio och sätta på ytterligare ett par 3D-glasögon, vad har ni för sorts glasögon egentligen? Jag har dessa och det hålls inte några 3D-glasögon utan på dem. Är det fel på glasögonen eller har det endast med storleken på näsan att göra? (linser kan jag inte använda)

• Svar på tråden Glasögon + 3D-glasögon
  • Hallonmumsan

Jag hade ett par liknande fast metallbågar och det funkade bra. Nu har jag större och har inte vågat testa 3D bio med dom än.

• vivianne

Jag har ett par små glasögon och det går bra med 3D-glasögon utanpå. Du kan inte testa om de sitter bättre med en gummisnodd runt huvudet (sådan som barn med glasögon har ibland). Är ju bara att testa hemma först...

• Fia 28
    vivianne skrev 2012-08-13 16:03:50 följande:
    Jag har ett par små glasögon och det går bra med 3D-glasögon utanpå. Du kan inte testa om de sitter bättre med en gummisnodd runt huvudet (sådan som barn med glasögon har ibland). Är ju bara att testa hemma först...
    Är dom smala eller själva glasen som är små? Jag kan ju inte ha smalare glasögon än vad mitt ansikte tillåter.
    Tanken var god med gummisnodd, men jag får extrem huvudvärk så fort något trycks mot näsan så det skulle nog inte gå.
  • vivianne
    Fia 28 skrev 2012-08-13 16:11:05 följande:
    Är dom smala eller själva glasen som är små? Jag kan ju inte ha smalare glasögon än vad mitt ansikte tillåter.

Tanken var god med gummisnodd, men jag får extrem huvudvärk så fort något trycks mot näsan så det skulle nog inte gå.

Bågarna är silhouette-bågar, alltså bara supertunna skalmar, inget runt glasen. Ovala glas, inte pyttesmå men inte stora heller. Antagligen idealiska för att kombineras med 3d...
  • Fia 28
    vivianne skrev 2012-08-14 09:32:34 följande:

Bågarna är silhouette-bågar, alltså bara supertunna skalmar, inget runt glasen. Ovala glas, inte pyttesmå men inte stora heller. Antagligen idealiska för att kombineras med 3d...
    Jag har just fått flera par olika linser att pröva, men går ingen av dem att använda så får jag nog skaffa ett par "mindre" glasögon istället.
Svar på tråden Glasögon + 3D-glasögon