• Bea 1973

Vad färgar ni ögonbryn/-fransar med för färg?

Jag har närmast vita ögonfransar och bryn och färgar dem därför svarta ca en gång i månaden. Jag har färgat sedan jag var 15 och vill inte inte sluta.

Jag har testat lite olika märken, men är inte nöjd. Jag får färga om dem två - tre gånger innan de blir helt svarta. Brukar använda mig av Depend, men testar nu en ny sort som heter BeautyLash vilken jag tycker är lite bättre om jag sitter riktigt länge. Depend fastnar mer på huden än BeautyLash.

Depend har oxå en "snabbfärg"  som är värdelös, då får jag färga om 5 ggr.

Tips mottages, gärna av er med ljusa fransar och bryn.  

• Svar på tråden Vad färgar ni ögonbryn/-fransar med för färg?
  • Vit Lilja

Jag försökte ett par ggr själv men jag gav upp och började gå hos frissan. Kostar ca 250 med färg och plock men det håller mycket längre än när jag gör det själv

• Fia 28

Jag har aldrig testat annan färg än Schwarzkopf, men tycker den håller bra och behöver aldrig färga mer än en gång. Jag brukar använda svart (10 minuter) till fransarna och ljusbrun (5 minuter) till brynen. Använder man rengöringsmedel med alkohol så försvinner färgen fortare.

• Fia 28

Jo viktigt är även att rengöra före färgning för annars fäster inte färgen.

• Bea 1973
    Vit Lilja skrev 2012-08-13 14:34:06 följande:
    Jag försökte ett par ggr själv men jag gav upp och började gå hos frissan. Kostar ca 250 med färg och plock men det håller mycket längre än när jag gör det själv

Det blir inget bättre resultat hos frissan. Jag har testat många gånger. Dessutom färgar de med stängda ögon och jag får så jäkla ont i ögonen då - det läcker liksom in.
  • Fia 28
    Bea 1973 skrev 2012-08-13 15:04:30 följande:

Det blir inget bättre resultat hos frissan. Jag har testat många gånger. Dessutom färgar de med stängda ögon och jag får så jäkla ont i ögonen då - det läcker liksom in.
    Jag antar du inte får tillräckligt med färg på fransarna om du gör det med öppna ögon. Jag föredrar att färga på mej själv för jag har också problem med att det läcker in annars. Jag tar ett öga i taget och håller ett finger lätt ovanpå locket hela tiden (slutna ögon). Blir det inte riktigt bra på de nedre fransarna så kan jag färga dem en gång till med öppna ögon.  
  • Bea 1973
    Fia 28 skrev 2012-08-13 14:52:06 följande:
    Jag har aldrig testat annan färg än Schwarzkopf, men tycker den håller bra och behöver aldrig färga mer än en gång. Jag brukar använda svart (10 minuter) till fransarna och ljusbrun (5 minuter) till brynen. Använder man rengöringsmedel med alkohol så försvinner färgen fortare.

Ok, då kanske jag ska testa Schwarzkopf nästa gång då.

Jag tvättar alltid före med tvål, men har testat allt. Det är nog snarare mina ljusa fransar som är problemet.  
  • Bea 1973
    Fia 28 skrev 2012-08-13 15:08:09 följande:
    Jag antar du inte får tillräckligt med färg på fransarna om du gör det med öppna ögon. Jag föredrar att färga på mej själv för jag har också problem med att det läcker in annars. Jag tar ett öga i taget och håller ett finger lätt ovanpå locket hela tiden (slutna ögon). Blir det inte riktigt bra på de nedre fransarna så kan jag färga dem en gång till med öppna ögon.  

Jag tror inte det är det som är problemet, eftersom frissan inte får  något bättre resultat. Mina fransar är helt täckta i färg när jag färgar. Brukar oxå kamma igenom fransarna uppe och nere när jag lagt på färgen. Det är liksom som att fransarna inte är "färdigfärgade" fast jag alltid väntar längre än instruktionerna.  
  • Fia 28
    Bea 1973 skrev 2012-08-13 15:12:12 följande:

Jag tror inte det är det som är problemet, eftersom frissan inte får  något bättre resultat. Mina fransar är helt täckta i färg när jag färgar. Brukar oxå kamma igenom fransarna uppe och nere när jag lagt på färgen. Det är liksom som att fransarna inte är "färdigfärgade" fast jag alltid väntar längre än instruktionerna.  
    Jag har nog aldrig färgat vid frissa så vet inte vad de har för grejer. Jag har iaf också helt vita fransar och bryn och mina blir nog helt färgade av Schwartzkopf RefectoCil. Brukar även tvätta före med denna som de rekommenderar i instruktionerna, resultatet blev bättre när jag började göra det.
  • Anna Svenssonliv

På de salonger jag jobbat använder vi refectocil. Funkar utmärkt. Hemma använder jag detsamma.

• Bea 1973
    Anna Svenssonliv skrev 2012-08-13 17:28:18 följande:
    På de salonger jag jobbat använder vi refectocil. Funkar utmärkt. Hemma använder jag detsamma.

Då blir det den nästa gång!
  • Öppna och vädra

Om det svider med slutna ögon vet jag bästa sättet att ta bort färgen: blöt en bomulls pad och krama ur den mot det stängda ögat. Vrid ansiktet åt sidan så det rinner nerför kinden, håll en handduk där. Gör om flera ggr, all färg försvinner utan att man behöver gnugga och ha sig.

Svar på tråden Vad färgar ni ögonbryn/-fransar med för färg?