FabulousMom skrev 2012-08-13 21:44:12 följande:
Ja, min som har också en väldigt högljudd röst. Är dina tvillingar prematurer? För det är min son. Det är dock ingen som sagt något om att det är vanligt bland prematurer utan vissa barn är bara "öronbarn". Har din dotter haft mycket öroninflammationer? Min son har inte haft det så jag blev väldigt chockad över att det var så illa, de upptäckte vätskan i öronen redan när han var 1 år, så man kan undra varför det dröjt så många år innan han får hjälp. Jag hoppas på att han ska kunna komma ifatt med talet till skolan iaf, han är själv väldigt medveten om att inte alla förstår honom och är lite blyg för att prata med dem han inte känner. När upptäckte ni att er dotter behövde rör?
Ja dom är prematurer. Jag har dock läst någonstans för länge sedan att det är extra vanligt hos just prematurer, kan inte ge källa till det dock.
Min dotter har inte heller haft öroninflammationer, tror att hon hade en när hon var liten.
Oj, vad lång tid det har gått. Skamligt! Det är ju barnet som får lida för det.
Vi sökte hjälp för ett halvår sedan ungefär och nu äntligen blir operationen av. Kan tänka mig att det varit lite svårt att få tidigare hjälp under sommaren med all ledighet. Jag har dock misstänkt i över ett års tid att hon haft dålig hörsel men alla säger "tvillingar ÄR senare med talet". Förvisso, men det var skönt att få det på papper, att hon hör dåligt, för nu måste en förbättring ske!
Precis så är min tjej med, det märks att självförtroendet har blivit påverkat. Så jag är glad nu att hon äntligen ska få hjälp

Längtar så! För hennes skull.
Har ni fått något datum spikat än?