• Anna Paulita

Tips på barnvagn för en 2 åring?

Min snart 2 åring har vuxit ur sin barnvagn (Bugaboo), kan någon tipsa om en okej sittvagn? Känner mig förlorad i barnvagnsdjungeln.

Tack på förhand.

ps. Han åker mest i den mellan hemmet och förskolan, en 10 minuter lång promenad ungefär. Men självklart när vi är i väg på utflykter osv.

• Svar på tråden Tips på barnvagn för en 2 åring?
  • Natulcien

Vi köpte en suverän sittvagn på Blocket nyss. Den har några år på nacken, men det är en Brio. Ser ut som en gammal variant av Brio Sitty.
    Vår son är också snart 2 år.

• saoura

Köpte också en Brio sitty till min dotter efter 2 år då hon vuxit ur sin vagn. Toppen vagn som klarar terräng :)

• Kaffegalningen

Brio sitty om hon aldrig ska sova i den, Emmaljunga Scooter (finns med svängbara hjul) om ni vill att hon ska kunna sova.

• lilleskutto

Jag har emmaljunga scooter 2.0 och jag tycker den är helt suverän! Inte så dyr heller. Jag gav lite drygt 3000 i butik för den...

• Pyttismamman

Mountain Buggy Swift! Liten, smidig och lättkörd. Tar sig fram överallt. Och blir väldigt liten ihopfälld om man ska packa in den i bilen.

• Pippi Långstrump

Vi har både en brio race (2011 och framåt har fullt liggläge)
    Samt en Teftonia (?) Timmy köpt på blocket. Som förskolevagn.

• Hippopotame1

Jag älskar min Baby jogger city elite Hjärta Rekommenderas!!

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • Purlan

Har precis beställt en Baby Jogger City Mini GT från England och älskar den! tar liten plats ihopfälld och grym att köra. Sonen på 17 månader har helt ratat vår Emmaljunga Nitro City och vill bara åka denna. Stora sonen på 3 år och 4 månader har också åkt vagnen när vi varit iväg på kvällen och han sover kanonbra i den. Rymlig och räcker upp till 30 kg!

♥ Gosiga E 11 april 2009 och Fina A 13 mars 2011 ♥
  • Sandra Hansson

Jag rekommenderar Scooter S.

• hannis

Babyjogger city mini gt verkar såååå bra! Hade jag inte redan haft en city elite så hade jag köpt en till min 2-åring.

• MissNora

Jag gick från Cameron till en Urban jungle mountain buggy i förra veckan då vår långa tjej inte alls gillade Buggan längre.

Än så länge är vi oerhört nöjda och dottern stortrivs i vagnen.

Svar på tråden Tips på barnvagn för en 2 åring?