• Anonym (*funny bunny*)

Vad sa du till din gubbe när du blev gravid?

Ja som rubriken säger!!

Hur berättade du det och hur regerade han på det??
    Gjorde du något roligt av det eller satt ni bara vid köksbordet??  

• Svar på tråden Vad sa du till din gubbe när du blev gravid?
  • Anonym ('!!!)
    Anonym (*funny bunny*) skrev 2012-08-13 21:00:27 följande:
    Ja som rubriken säger!!

Hur berättade du det och hur regerade han på det??
    Gjorde du något roligt av det eller satt ni bara vid köksbordet??  
    Jag tog testet när jag var hemma själv, sen ringde jag till han på jobbet.
    Han gapskratta och frågade om jag drev med han. Sen vart det 4 test till
    tagna innan han riktigt fatta att han skulle bli pappa :)
  • Anonym (*funny bunny*)

tummen upp för *suprise*

• Hannah76

Första barnen så  testade vi ihop, han tittade på testet först.
    Med andra barnet testade jag själv hemma, trodde inte att jag var gravid  Ringde till honom på jobbet, behövde dock inte säga något han fattade, fast han inte visste att jag skulle testa.

Han har börjat gråta båda gångerna, av glädje. Jag har reagerat lite konstigare.. Med första gick jag faktiskt iväg o rökte...  (sen slutade jag röka). Och med andra så var jag väldigt osäker på att jag ville ha ett till barn.

• Anonym (...)

Med första testade vi tillsammans

Med andra testade jag själv och berättade när han kom hem

Med tredje hade jag satt testet i ugnen i en form och sa att han skulle se efter vad jag bakade i ugnen...

• Anonym (*funny bunny*)
    Anonym (...) skrev 2012-08-13 21:07:58 följande:
    Med första testade vi tillsammans

Med andra testade jag själv och berättade när han kom hem

Med tredje hade jag satt testet i ugnen i en form och sa att han skulle se efter vad jag bakade i ugnen...

Haha diggar dig stort :)
  • KMW

Första gjorde jag tidigt på morgonen och smög sen in i sovrummet och viskade i hans öra att vi skulle ha barn.

Andra gången gjorde vi det tillsammans.

Tredje gången testade jag när han jobbade och lade testet på köksbänken där det fick ligga tills han själv upptäckte det.

• Anonym

Gubbe????? Han måste minst vara över 50! Bra gjort i så fall!

• Anonym

Jag testade själv och fick ett rätt svagt resultat. När jag berättade det sa han något i stil med " är det så måste jag nog gå och kräkas lite". Vi hade bara varit ihop 4 månader så han blev väl nervös:). Sen testade vi tillsammans och när det efter 5 test började gå upp för honom att det var på riktigt så blev han otroligt glad.

• Anonym (*funny bunny*)
    Anonym skrev 2012-08-13 21:19:14 följande:
    Jag testade själv och fick ett rätt svagt resultat. När jag berättade det sa han något i stil med " är det så måste jag nog gå och kräkas lite". Vi hade bara varit ihop 4 månader så han blev väl nervös:). Sen testade vi tillsammans och när det efter 5 test började gå upp för honom att det var på riktigt så blev han otroligt glad.

Jag är glad för din skull :)
  • anitaq

Vi hade inte planerat barn. Jag gjorde testet när han var borta, ritade en bebis på ett A4 och skrev en pratbubbla till den där det stod: Hej pappa! Jag växer i mammas mage, vill du träffa mig? :)

• Anonym (Hel)

Vi hade planerat en kväll med vitt vin och räkor och dagen efter skulle jag på möhippa... Jag hade bim den kvällen alt ett par dagar senare (oregelbunden mens) men jag testade för att slippa dåligt samvete efteråt, för säkerhetsskull. Eftersom vi gått igenom ett mf ville jag inte hoppas för mycket och vågade inte heller erkänna att jag hoppades eller nojade så jag sprang upp på toan precis innan middagen och kom ner och i chock ba "eeeeeh.... Det blir inget vin för mig..." "nehe, vadå då?" *håller upp gravtestet* "NNNNNNNÄÄÄÄÄÄÄ??? Är det sant?!?!?!:)"

• Anonym (*funny bunny*)

Ni har alla spännande historier och fina ideer till hur jag själv en dag ska kläcka nyheten till min gubbe!! (om något år eller så)!! ;)

• RockTheRebell

Testade pos 18/12 men det var svagt streck så jag vågade inte visa honom fall det inte var streck. (BIM 23/12) Men de blev starkare och starkare så den 23/12 fick han ett clearblue digitalt och ett vanligt test i samma paket på kvällen. (testet var från morgonen, så jag gick och kollade på det massa gånger under dagen så att det inte skulle vara borta när det var dags att han kom hem.. ^^ Jag sa att "du gillar ju inte julklappar, men den här vill du nog inte öppna inför folk ändå" han blev stum och frågade om det var sant flera gånger. Vi hade försökt ca 1 år och slarvat längre så jag ville vara säker på att "ett plus är ett plus" verkligen var sant då det verkligen betydde så mycket för honom och mig. Han tycker inte om jul från början så när han öpnnat och vi kom fram till att det var sant, så sa jag men nu måste du fira jul framöver. Och det skulle han gärna göra =) En bättre julklapp vet jag inte om vi någonsin kan få.  Imorgon är det exakt 2 veckor till BF..

Det blir helt klart överraskningsmoment nästa gång det är dags för bebis om vi blir gravida igen =) 

• Anonym (*funny bunny*)

merry chrismas mannen!!

Svar på tråden Vad sa du till din gubbe när du blev gravid?