• Anonym

Är så trött på kärringar på jobbet!

Jag jobbar inom grundskolan. På min arbetsplats finns ett antal kvinnor i 55-60-årsåldern, och de ska alltid bestämma. De ska alltid ha de bästa grupperna, de enklaste lektionerna och allt ska vara så lätt som möjligt för dem. Vad eleverna vill eller behöver är inte viktigt. De vill inte ens lyssna, det bara bestämmer och sedan går de bara. Är så trött på de där kärringarna.... :(

• Svar på tråden Är så trött på kärringar på jobbet!
  • Anonym (japp)

De finns inom äldrevården också..Förstår precis vad du menar..Bittra kärringar..usch..

• Litet My
    Anonym (japp) skrev 2012-08-13 22:03:09 följande:
    De finns inom äldrevården också..Förstår precis vad du menar..Bittra kärringar..usch..

Psykiatrin med
  • Anonym (arg på kärringar)

på radiostationerna också- 

fyfan. De är så sura, bittra, beska, spydiga och hatar snyggare, yngre tjejer som arbetskollegor. istället för att glädjas åt, dela med sig av erfarenheterna så gör de motsatsen. Ewor, Birgittor, m.m. alla likadana. Snart blir det pensionsdags o då kan vi ta över. ÄNTLIGEN!

PS: behöver ventilera.--- har fått ett nytt jobb och nya kollegor. De flesta kärringar är ju snälla, men 33% av dem är bittra o sura hela tiden och luktar sprit och tobak. ofräscht 

• LinneaJosie

Du får nog bättre resultat om du säger vad du tycker på tex en apt än FL. Sen kan jag upplysa om att det finns gott om sura, illaluktande gubbar som kallar en "lilla gumman" på arbetsplatser också.

• Anonym

Jag har märkt en sak till min förfäran - kvinnor i 35-40-årsåldern som beter sig precis som såna bittra tanter. Varför börjar det så himla tidigt för vissa?

Mitt universalknep är att vara överdrivet trevlig och käck tillbaka. Det går dom på nerverna.

• Anonym (chef)

Oj vad jag håller med dig TS. Dock finns det tyvärr även unga som påverkas av dessa surkärringar och blir likadana själva. På min avdelning har jag alltför många av dessa surkärringar och jag vet inte hur många gånger jag har tagit upp detta med dem (jag är alltså chef för avdelningen).

På min tidigare arbetsplats var majoriteten män och det var så mycket lättare! Visst kan män även vara krångliga och sura, men de är betydligt rakare i sin kommunikation och ingen surade för att någon luktade på ett visst sätt, talade för högt i telefon eller klädde sig "fel".

• Anonym (arg på kärringar)
    Anonym skrev 2013-02-01 12:50:43 följande:
    Jag har märkt en sak till min förfäran - kvinnor i 35-40-årsåldern som beter sig precis som såna bittra tanter. Varför börjar det så himla tidigt för vissa?

Mitt universalknep är att vara överdrivet trevlig och käck tillbaka. Det går dom på nerverna.
    du är nog ensam om detta knep och tillhör förmodligen 67% av dem som är trevliga. Annars är de flesta jobbiga och otrevliga, fastän man själv är trevlig. Det är det jag inte begriper? Varför vara otrevlig när folk är trevliga tillbaka?
  • Anonym (chef)
    Anonym skrev 2013-02-01 12:50:43 följande:

Den yngsta på min avdelning som beter sig så här är bara 23 år gammal...

Håller med om bästa knepet är att vara överdrivet trevlig tillbaka :). Tyvärr måste jag dock med jämna mellanrum ta en allvarlig diskussion med dem eftersom jag trots allt är deras förman. 
  • Anonym

Vad skulle hända om ni ifrågasatte det? Säga som det är "Jag känner mig inte respekterad som medarbetare när du bestämmer allt och stänger av öronen för synpunkter. Skulle du själv vilja bli behandlad på det sättet?"

• Anonym (60-talist)
    Anonym (arg på kärringar) skrev 2013-02-01 12:47:32 följande:
    på radiostationerna också- 

fyfan. De är så sura, bittra, beska, spydiga och hatar snyggare, yngre tjejer som arbetskollegor. istället för att glädjas åt, dela med sig av erfarenheterna så gör de motsatsen. Ewor, Birgittor, m.m. alla likadana. Snart blir det pensionsdags o då kan vi ta över. ÄNTLIGEN!

PS: behöver ventilera.--- har fått ett nytt jobb och nya kollegor. De flesta kärringar är ju snälla, men 33% av dem är bittra o sura hela tiden och luktar sprit och tobak. ofräscht 

Konstigt, när jag började jobba på 80-talet så var det också Ewor och Birgittor som var sura och konservativa och otrevliga, fast dom måste ha varit i 35-årsåldern då. Kan det vara nåt med 50-talister? 

Men snälla, säj inte kärring om alla medelålders kvinnor, som i "de flesta kärringar är ju snälla". Du kommer också bli äldre får vi hoppas, och det är så dumt att använda ord som kärring, pojkvasker, lilla gumman, gubbjävel. Bättre att säja att en person är negativ, nedlåtande, lat eller något annat specifikt.
     Ingen vill bli avfärdad eller tagen på mindre allvar pga ålder, vare sej man är för ung eller för gammal, eller pga kön.  

Svar på tråden Är så trött på kärringar på jobbet!