• Anonym (antabus)

Antabus

Hejsan.

De är så att jag ska börja med antabus nästa vecka på måndag.
    (väntar svar på leverprov först).

Är skitnojjig för biverkningar(insättningsymptom) och undrar hur de känns när man tagit antabus dom första dagarna i kroppen?

Är livrädd alltså...        

• Svar på tråden Antabus
  • Anonym (Dotter)

Jag antar att du menar att du ska få en stav inopererad? Min mamma har en i magen och hon har inte upplevt några större biverkningar vad jag vet, förutom att såret har blivit infekterat ett par gånger.

Lycka till!

• Anonym (antabus)

Stav vad är det?

Nej de här är brustabletter..  

• Anonym

Jag gick på antabus ett tag men märkte inget värre än att jag blev lite risig i magen.

• Anonym (Dotter)
    Anonym (antabus) skrev 2012-08-14 11:56:06 följande:
    Stav vad är det?

Nej de här är brustabletter..  
    En kapsel är det väl egentligen. Den opereras in under huden och sen får den sitta där i ett halvår eller så.

Jag tror inte du behöver oroa dig för mycket över biverkningar. Det du eventuellt kommer uppleva är sånt som hör till abstinens, men det är ju inte så trevligt det heller. Om du skulle må för dåligt om några dagar så kontakta din läkare bara. Det kommer bli bra!
  • Anonym (antabus)
    Anonym skrev 2012-08-14 12:00:29 följande:
    Jag gick på antabus ett tag men märkte inget värre än att jag blev lite risig i magen.

Okej. Ja dom säger att magont, diarré, huvudvärk och trötthet är nåt vanligt...

Är ändå rädd att jag ska reagera allvarligt på den... (har fobi för viss medicin, specifikt,)
    Nu antabus men annars också värktabletter och antiinflammatoriska....

Vägrar ta dom 2sistnämnda....     
  • Anonym (antabus)
    Anonym (Dotter) skrev 2012-08-14 12:02:21 följande:
    En kapsel är det väl egentligen. Den opereras in under huden och sen får den sitta där i ett halvår eller så.

Jag tror inte du behöver oroa dig för mycket över biverkningar. Det du eventuellt kommer uppleva är sånt som hör till abstinens, men det är ju inte så trevligt det heller. Om du skulle må för dåligt om några dagar så kontakta din läkare bara. Det kommer bli bra!

Abstinens på alkohol menar du?
    Har inte druckit på nga veckor och vill fortsätta så därav antabus...
    Så de borde inte va abstinens för alkohol iaf...  
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (antabus) skrev 2012-08-14 12:07:06 följande:

Abstinens på alkohol menar du?
    Har inte druckit på nga veckor och vill fortsätta så därav antabus...
    Så de borde inte va abstinens för alkohol iaf...  
    Då tycker jag inte du ska oroa dig : )
    Lite dålig i magen är ju inte hela världen. Värre blir det nog inte.
  • Anonym
    Anonym (antabus) skrev 2012-08-14 12:03:14 följande:

Okej. Ja dom säger att magont, diarré, huvudvärk och trötthet är nåt vanligt...

Är ändå rädd att jag ska reagera allvarligt på den... (har fobi för viss medicin, specifikt,)
    Nu antabus men annars också värktabletter och antiinflammatoriska....

Vägrar ta dom 2sistnämnda....     
    Fast det där är ju vanliga biverkningar av alkoholbruk också och det brukar ju inte stoppa från fortsatt drickande...
  • Anonym (antabus)
    Anonym skrev 2012-08-14 12:39:51 följande:
    Fast det där är ju vanliga biverkningar av alkoholbruk också och det brukar ju inte stoppa från fortsatt drickande...

Ja självklart.
    Måste bara komma över första hindret.. att få i mig den första...
    Sen tror jag de går lättare när de blivit en vana sas...

Ska be en vän till mig och följa med som stöd! Ja.. är skitfeg och rädd.

• Anonym (usch)

Jag har tagit antabus under väldigt lång tid nu och jag har en KRAFTIG biverkning.

Det är nämligen så att jag blir fruktansvärt trött. Jag blir så trött att jag knappt kan köra hem från vårdcentralen. Jag sover i minst 2 timmar efteråt - omöjligt att ens sitta upp. Tar 2 ggr i veckan och de dagarna är det vila som gäller hela dagarna, klarar inget annat.

Jag vet att inte alla blir så här men det är en mycket vanlig biverkning. Personligen hade jag hoppats att det skulle gå över efter ett tag, men nu har det gått 8-9 månader och det är precis lika illa fortfarande.

Jag HATAR antabus, men jag tar dem för min familjs skull.   

Hoppas verkligen att du mår bättrre av dem än vad jag gör, lycka till!     

Svar på tråden Antabus