Babybel skrev 2012-08-14 12:36:35 följande:
Kul!! Då gör ni precis som jag. Jag var superberoende av cola light, snusade, drack massa kaffe och åt massa light-skit. Så när jag kom på den här LCHF-idén så bestämde jag mig för att slopa all skit (utom alkohol, nån måtta får det ju vara ;) ) och slutade med allt på en och samma dag. 2 helt vidriga veckor följde (förmodligen koffeinabstinens av allt kaffe och litervis med cola jag hällt i mig tidigare) men när jag uthärdat det så kände jag mig helt detoxad faktiskt.
Helt plötsligt blev jag inspirerad att börja promenera och har liksom inte slutat sen dess. Tror jag är uppe i 40-45 mil nu (och det är ju nästan vansinne, haha)
Till frukost äter jag 3 skivor bacon som jag steker i kokosolja, det står jag mig bra på vanligtvis. Jag har hittat nåt som heter grillbacon som är tjocka skivor, och det är så mycket godare. Tidigare har jag tyckt att bacon är vidrigt, speciellt till frukost, men nu älskar jag det.
Turkisk yoghurt med kokosflingor och kanel är ju gott annars.
Jag klarar mig fan inte på bacon alltså.. haha men ja, det finns ju sådana tjockare, sån åts till middag igår samt kött och broccoli! Det är ju en god diet detta, jag menar, socker skiten kan man ju vara utan faktiskt. Men fett är så fantastiskt ;D
Jag har tränat hela mitt liv men det blir inget innebandylag denna säsong så nu vet jag inte alls vad jag ska göra, är ingen som gillar att träna ensam, så vem vet, kanske går upp massa av detta... man får chansa lite, vill som sagt bli gravid nån gång :P
Bacon är så gott! Haha! Åh kokos! Det ska jag prova, har inte alls tänkt på det typ.
Gör ni egen tacokrydda eller köper ni? Hur farlig är den färdiga egentligen? Förutom "ämnena" som alla bojkottar, men jag skiter i det jag, bara det är lite kolis i så är det lugnt för mig. Tänker inte utesluta allt i hela världen! :)