• Milda M

    Stinkande lukt från skor... Tips önskas!

     Ingen i vår familj har någon fotsvett som luktar illa, men skorna stinker!! Jag använde mina nya ecco EN dag utan strumpor och nu stinker det vansinnigt äckligt.(Lite kattpiss varning...) Är de behandlade med något ? Min fråga är om någon har tips på hur vi kan fräscha upp skorna/hallen. Skor luktar ju illa men just nu så tycker jag att hallen stinker. (Har inte någon garderob i närheten där vi skulle kunna förvara dojjorna, närmast är källaren en trappa ned.) Jag vet ju att barnens vinterdojjor blir snuskiga rätt så fort, de drar runt i skolan på blöta golv med smuts/urin från toagolv mm. HU! och sedan ligger detta kvar i skorna. Men nu tycker jag att även sommarskorna har samma karaktär.

  • Svar på tråden Stinkande lukt från skor... Tips önskas!
  • Milda M

    Tack det var snabbt svarat. Ett riktigt "husmoderstips!"

  • Ms H

    Ah! Inte bara mina Eccos alltså, skönt att veta. I mitt fall gäller det både vintersko, sommarsko och sandal, men sandalerna är nog värst! Skulle kunna vara för att de blir fuktiga/blöta, tex när man går i blött gräs Inga andra skor jag har luktar anmärkningsvärt. Har testat deras rengöring, funkar inte. Har frågat om man kan maskintvätta, de visste inte med rekommenderade att låta bli...

  • malinjonsson

    Nu vet jag att de är en gammal tråd, men om någon skulle läsa den så kan jag tipsa om att de kommit en skitbra grej nu, en påse man lägger i skona som neutraliserar ph värdet och suger upp fukten och  så doftar de som blommor sen. Testade själv i mina gamla ballerina skor, så nu överlever de ett tag till! :) 

    hittade deras hemsida här som gjort dem: smellwell.se/

    de va inte så dyra heller.. jag ska köpa fler par iaf :)

    ett litet tips från mig bara /Malin Tyst

  • goset73

    Vet inte om nån läser en gammal tråd. Men jag kan varmt rekommendera Footz om du vill få bort lukten ur dina gamla stinkande skor.
    Läs mer på www.footz.se
    Funkar kanon! :)))

Svar på tråden Stinkande lukt från skor... Tips önskas!