• Pink Rose

Hjälp, panik! Postlåda, och dess tömning!

Det står att den töms 17.00.... kan den då komma innan och hur långt efter 17 kan det ta innan den tömmer den?

En bubbelplastpåse gick sönder när jag skulle stoppa ned boken, och de ligger antaligen helt separat i lådan

• Svar på tråden Hjälp, panik! Postlåda, och dess tömning!
  • Pink Rose

Snälla... någon som kanske vet något eller tror hur det ligger till?

• Marie IE B

I princip får de ju inte tömma den FÖRE kl 17. Vi har en brevlåda bredvid oss som det står tömning kl 16 på och jag ser postbilen där allt emellan 16 och närmare 16.30. Det står nämligen 16.00 på alla postlådor här i sta'n utom två.

• Tulip

Funderar du på att vänta tills Posten kommer och tömmer lådan?
    De borde inte göra det _före_ kl 17, men när _efter_ de kan tänkas komma är lite svårt att säga...

Hoppas det ordnar sig!

• Angel80

De skall definitivt inte komma innan tömningstid.

• Pink Rose

Ja, jag måste Eftersom jag hörde att det gick ordentligt sönder och boken åkte i botten medan påsen hade fastnat i inkastet.

Tack för att du skrev Får stå å vänta i snöyran och hoppas på att de inte kommer så himla sent.

• Korallen

De kan tömma den före så många gånger som behövs under dagen men _sista_ tömningen är aldrig före utsatt klockslag.
    Har du inte spanat på brevlådan kan det hända att den redan är tömd (fast inte för sista gången på dagen) om det är en låda så brukar bli fylld ganska snabbt.

• Angel80

Kan du inte ringa lokala postkontoret som är ansvarig för tömningen där och meddela dem vad som har hänt och be dem kontrollera vilken tid den töms, jag har ringt posten hur många gånger som helst, mest för att de är helt värdelösa och alltid slarvar bort min post.

• Pink Rose

Ringde till kundtjänst Jag har inte skrivit avständare på paketet å hon menade på att jag kan bli nekad att få ta tillbaka paketet om jag har otur!

Det är en liten låda i Sthlm, inte direkt mitt i smeten så det borde inte ha tömmt den. Men jag ska gå ned å ställa mig och vänta... och hoppas... Annars ryker 300 kr för mig

• Hannamia

Men nånting inuti paketet visar väl att du är du, för jag fattar det som att det var en bok du skulle returnera, eller?

Lycka till!

• Pink Rose

Hej igen!
    Nej alltså det var en kursbok som jag sålde på tradera... och hon i kundtjänst menade på att om jag inte har skrivit någon avsändare på paketet så kan de ta det ifrån mig.

Meeeen... Jag är såååå lycklig 30 min efter tiden på lådan kommer postkillen och är supertrevlig mot mig, och det visade sig att det bara var ett 2 cm lång reva i sidan så han tejpade ihop det åt mig och ingen hade åkt ut (det var två häften med boken). Är såååå glad

Tack alla för råden och tipsen!

• Smajla

så skönt! har sett att de ibland tömmer tio i så jag tror inte att de kommer sådär spikad tid direkt..

• Pink Rose

Ja, jätteskönt

Precis, och det lär ju stå 17.00 på fler än just den här lådan... har aldrig sett att det står 17.15 på någon låda utan det är ju hela klockslag.

Svar på tråden Hjälp, panik! Postlåda, och dess tömning!