• Smultroneet

skulle du kunna köpa ett hemma gjort babynest ?

Som rubriken lyder skulle ni det ?
    Jag sydde nämligen ett till 2an igår trodde d skulle va svårare än va det var men tyckte det var riktigt kul så nu fundera jag på om man kanske ska fortsätta sy å försöka sälja på tradera har sätt att några ligger ute där.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden skulle du kunna köpa ett hemma gjort babynest ?
  • Smultroneet
    Smultroneet skrev 2012-08-14 15:44:50 följande:
    Som rubriken lyder skulle ni det ?

Jag sydde nämligen ett till 2an igår trodde d skulle va svårare än va det var men tyckte det var riktigt kul så nu fundera jag på om man kanske ska fortsätta sy å försöka sälja på tradera har sätt att några ligger ute där.

Tacksam för svar :)

Hmm vart visst med en ledsen gubbe det va ju inte riktigt meningen :)
  • Smultroneet
    Hjärtefröjd skrev 2012-08-14 15:46:05 följande:
    Absolut, om jag inte planerade att sy själv.

Okej :) hoppas på fler svar :)
  • Linnean89

Jag kollade själv på tradera, och skulle lägga bud, men då tog jag mig i kragen, och gjorde ett eget.
    Men jag vet många som har köpa sina från tradera. Bra idé. :))

• KMW

Nej. Har precis sytt två stycken själv och tyckte det var busenkelt trots begränsad erfarenhet på symaskin. Materialkostnad för båda landade på 250 kr.
    Mycket billigare än så blir det inte.

• Hjärtefröjd
    StarStruck skrev 2012-08-14 16:14:47 följande:
    Självklart, om det är billigt^^ billigt för mig är under 200 kr
    De flesta som syr och säljer babynest ligger på 450-500 kr, vilket ändå är ungefär hälften av vad ett babynest kostar på tex Babyland.

Alltid lika trist med folk som inte sätter värde i att få något handgort och unikt, istället för något massproducerat. För 200 kronor får du nog sy ett eget babynest helt enkelt.
  • Esco

Jag har köpt massor saker som folk sytt själva. Filtar, suffletter, amningskudde, påslakan, spjälskydd.
    Tycker det är kul att ha något unikt. Ännu roligare när folk frågar vart jag köpt saker och jag får svara att det bara finns en av den sorten och den har jag ! :)

Så det tycker jag absolut du ska göra :)

• Smultroneet

Tack för alla svaren :) har några m kvar i jysks blå uggletyg får väl se om någon är intresserad eller om de e tokigt tyg eftersom d e blått kanske :)

• Milda M

Köp inte dyr stoppningsvadd- finns superbilliga kuddar på IKEA som du lätt sprättar upp.

• Lisssen

Det beror på hur välsytt det är. Ska jag köpa något ska det vara ordentligt gjort och bra kvalité. Och jag skulle nog inte köpa ett med ikeakudd-stoppning, den är inte så kul.

• Hjärtefröjd

Det blir snyggare (och jämnare) med Ikeatstoppning än med rullad vadd, så jag skulle mycket hellre köpa ett babynest med vadd.

• Milda M

Vad är skillnad på köpt stoppvadd och en kudde med vaddstoppning? hehe, inte kul tydligen.Skrattande Samma samma men olika pris.

• Lisssen
    Milda M skrev 2012-08-21 11:00:21 följande:
    Vad är skillnad på köpt stoppvadd och en kudde med vaddstoppning? hehe, inte kul tydligen.Skrattande Samma samma men olika pris.
    Glad Menar bara att jag vill ha bra stoppning, oavsett sort. Har testat en del billiga kuddar från ikea och jysk, med varierande sovresultat. Så skulle jag köpa ett babynest vill jag ha ett med bra stoppning. Samma med kuddar.
Svar på tråden skulle du kunna köpa ett hemma gjort babynest ?