• Lina Nk

Drömtydning ? En orm slingrad runt mitt barn !

Hejsan.

Jag har drömt obehagliga drömmar om min dotter ett tag nu.
    Det har alltid varit att hon har varit i fara.

Igår drömde jag att hon hade dött, jättehemskt var det !

Nu i natt så drömde jag att en orm var omslingrad runt hela hennes kropp..och jag kunde inget göra, då jag var rädd att den skulle attackera henne.

Varför drömmer jag om henne så mycket nuförtiden ? Och varför bara negativa drömmar om att hon är i fara?

Någon som vet ?

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-14 18:43
    Ingen som vet något om betydelsen om det ena eller det andra, var för sig?

-Familjemedlem död
    -Orm i samband med familjemedlem?

• Svar på tråden Drömtydning ? En orm slingrad runt mitt barn !
  • MaryCaroline

Jag tänker bara rent spontant på ormen som symbol och ormen är väl en symbol för läkekonsten? Inget negativt med andra ord :)

• mrsStatham
    Vad tror du själv drömmen betydde? Om den skulle betyda något. Drömmar är något väldigt personligt och betyder inte samma sak för alla. Vi tolkar symboler och saker olika. Vissa tolkar äpplen som mat, andra som kunskap och andra som omoral. Kråka kan betyda frihet för vissa, förnyelse, olycka, död, pånyttfödelse osv. 
    En orm kan betyda sexualitet, transformation, andlig upplysning, förstörelse, stolthet, svek osv, osv. Allt beroende på vad sakerna betyder för en själv.
    Bara två saker är oändliga
  • Lina Nk

Oj. Det är jättesvårt !

Jag vet inte vad jag tror på, men oftast när jag har haft sådana drömmar, så har det pågår det/ har det hänt nåt.
    Om det är ett sammanhang eller inte, har jag ingen aning om.

Om det har med dottern (2år), eller faktiskt mig i drömmen, har jag heller ingen aning om.
    För jag har även hört att även om det handlar om att det händer någon annan i drömmen, så slutar det ibland med att det handlar om mig själv i slutänden.

Hm..jag har ingen aning. Men tack för era svar :)

• Sunshine808

Enligt en gammal bok jag har, betyder det att någon som vill någon illa finns nära din dotter. Men som sagt finns massvis med tolkningar

Svar på tråden Drömtydning ? En orm slingrad runt mitt barn !