• Lilla Smurfan

Luft i halsen... forts.

Ja som rubriken säger... har jag efter varje måltid nå slags luft som knorrar i halsen... mycket obehagligt och pinsamt på t.ex lektion eller vid telefonsamtal. Helt ofrivilligt låter nästan som rapar men är inga rapar... nån annan som varit med om det? och finns det något att göra åt saken? vad kan det bero på? Det håller på i ca 3-4 timmar efter varje måltid. Mycket irriterande!

• Svar på tråden Luft i halsen... forts.
  • Tess S

så det släpper lagom tills det är dax att äta igen?!

• Lilla Smurfan

Ja typ... sist jag var hos BM så sa hon att jag hade väldigt mycket luft i tjocktarmen... hur hon nu kunde veta det... resonans när hon knackade på övre delen av magen... och hennes förklaring är att det tar dubbelt så lång tid att smälta maten när man är gravid samt det finns inte utrymme och antagligen därför luft i halsenproblemet uppkom...

• Lilla Smurfan

Igår var värre än värst hittills... trodde inte det kunde bli värre en guuu så jag led igår!! Kunde knappt andas för luften som åkte hiss upp o ner i halsen! Fick ett tryck av nå slag i bröstkorgen usch va läskigt! Nån mer?

• Molly72

Lilla Smurfan: Vad konstigt, jag har precis samma sak! Får det i slutet av varje arbetsdag och sitter helt generad och "knorrar" framför datorn. Och så blir jag väldigt uppsvälld om magen varje eftermiddag. Vet inte vad man kan göra åt det tyvärr, för mig blir det bara bättre när jag får lägga mig på soffan på kvällen och har lösa byxor på mig, eller sover under natten. Undrar om det är att man sväljer en massa luft när man äter?

Jag är i v. 10 (9+6)

• mette

Så jobbigt! Har inte ätit på hela dagen, jo frukost. Men sen är det fullt och jag rapar hela tiden!
    Man blir varken sugen eller hungrig!

Svar på tråden Luft i halsen... forts.