• Octagon

Svullna halsmandlar utan större förkylningssymptom.

Hej

Har haft väldigt ont i mina halsmandlar i snart 1 och en halv vecka, tom så att det gör ont i öronen. Har varit och gjort streptokocktester 2 ggr på vårdcentralen som visat negativt (inte fått träffa någon läkare). Inga vita beläggningar, inte haft någon feber, är bara ytterst lite täppt i näsan och får några torra hostattacker då och då. När jag snyter mig så är det lite gulgrön skit som kommer ut. Går just nu på maxdos av ipren och alvedon för att slippa den värsta smärtan.

Händer ibland att halsmandlarna svullnar upp bara sådär under 1-3 dagar, men inte så här länge och långt ifrån så här ont.

Skall höra av mig till vårdcentralen på torsdag igen om det inte blivit bättre för att få träffa en läkare.
    Är grymt trött på smärtan, har hållit mig hemma från jobbet för att hoppas det ska gå över men ser inget ljus i tunneln så att säga så imorgon får jag nog ge mig iväg och köra på trots allt. Dessvärre är det ett fysiskt krävande jobb jag har, vet inte hur det funkar med infektioner men men.

Tänkte mest höra om någon haft några erfarenheter av något liknande? Har sökt lite på internet men det enda jag hittat är om halsbölder/halsfluss men det verkar inte stämma in på mina symptom.

• Svar på tråden Svullna halsmandlar utan större förkylningssymptom.
  • Amoudara

Man kan ju få halsfluss av virus också inte bara av streptokocker. Kan ju vara det.

• Octagon

Men som jag förstått det så torde ändå symptomen vara dem samma?

Svar på tråden Svullna halsmandlar utan större förkylningssymptom.