• Mettan69

Hjälp mig hitta fin musik till mammas begravning.

I lördags natt cyklade min mamma hem från sin syster och blev påkörd av en mopedist och avled av sina skallskador. Hon blev bara 67 år. så fruktansvärt fel.Kan fortfarande inte greppa att mamma är borta...
    Nu vill jag göra hennes begravning så fin som möjligt men jag har ingen aning om vad för musik som vi skall spela då. Har ni några fina låtar som passar?

• Svar på tråden Hjälp mig hitta fin musik till mammas begravning.
  • gipsy

När min mormor begravdes så hade vi en lokal förmåga som sjöng en av Carolas låtar...när löven faller,tror jag den heter! Väldigt vacker sång!

• MissNora

Jag beklagar så mycket. Fruktansvärt.

Jag har alltid tyckt Eva Cassidys "Fields of gold" är fin. Spelades på en väns begravning i fjol.

• HereIcome

Vad tror du om ngn Elvis-låt? Hon tillhör ju generationen som uppskattade honom.

Beklagar sorgen, fruktansvärt. kram. 

• Ängelii

Beklagar det som skett!

Att välja musik till en begravning är väldigt svårt, tänk igenom och be begravningsentrepenören om hjälp occh tips.
    Hoppas att ni får en fin begravning!  

• Finis
    MissNora skrev 2012-08-14 22:14:35 följande:
    Jag beklagar så mycket. Fruktansvärt.

Jag har alltid tyckt Eva Cassidys "Fields of gold" är fin. Spelades på en väns begravning i fjol.
    Ja, den är jättefin.

Beklagar verkligen sorgen, så fruktansvärt. Kram

Josh Groban gillar jag, "To Where You Are"
    Wing beneath my wings av Bette Middler.
  • beckiebabe

Beklagar förlusten av din mamma. :(

När min mamma begravdes hade vi

Håll mitt hjärta med Björn Skifs 

Concerto in c minor (stavas?) Med vem/vilka vet jag inte, typ Vivaldi eller nåt sånt

och Nessun Dorma med Jussi Björling.

Vivaldi är förvisso ingen låt med text, men vi tyckte den var fin ändå, Nessun Dorma vet jag inte riktigt vad den handlar om, men mamma hade skrivit nånstans att hon ville ha den på sin begravning. Och jag valde Håll mitt hjärta, tycker den är fin.  

Än en gång, beklagar förlusten, vet hur det känns. :( Kram    

• Duckan

Min plats på jorden, Malena Ernman. Jag beklagar förlusten.

• Anonym (mia)

Jag har varit på en begravning där kantorn spelade Empty room på kyrkorgeln. Den kändes väldigt passande i orgelutförandet.

• stjierna

Jag beklagar sorgen.

Vi hade Gabriellas Sång på min pappas begravning, så fin!

Svar på tråden Hjälp mig hitta fin musik till mammas begravning.