• Anonym (Aj aj)

Hur få denna smärtan bort? (tandvärk)

Jag har jätte ont i tanden längs ner sissta tanden den e sprucken o därför har jag ont vågar inte heller gå till tandläkaren vet att den måste tas bort då hålen den e sprucken i e svart ..Finns de nåt man kan göra för o få bort smärtan? HAr redan tagit avedon o ipren E jätte trött vill sova men kan ej för denna smärtan som hugger en i tanden Gråter

• Svar på tråden Hur få denna smärtan bort? (tandvärk)
  • W Goldberg

Mer alvedon och ipren i kväll och sedan tandläkaren bums i morgon bitti.
    Tandläkaren är den enda som kan hjälpa dig i det läget.

• Anonym

Ja brukar få tandvärk när jag e sjuk. Mycke sex funkar för mig....
    Blir de att man tänker på annat o så..

• kossi

Den bästa effekten av värktabletter får man tydligen om man tar 2 Alvedon och en
    Ipren 400.
    Det sa min tandläkare

• missnea

Min tandläkare sa att ibumetin är det bästa mot tandvärk... Efter det så är det som ovan sa.. Alvedon och Ipren..

• Pissenisse

Du måste verkligen gå till tandläkaren =(.. det kan vara direkt livsfarligt. 

• Anonym (Aj aj)
    kossi skrev 2012-08-14 22:46:03 följande:
    Den bästa effekten av värktabletter får man tydligen om man tar 2 Alvedon och en
    Ipren 400.
    Det sa min tandläkare
    Jag ammar så jag vet inte riktigt hur mycket man får ta o hur ofta
  • La Lola
    Anonym (Aj aj) skrev 2012-08-14 23:07:16 följande:
    Jag ammar så jag vet inte riktigt hur mycket man får ta o hur ofta
    Läs bipacksedeln eller på fass.se
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SoStylish

Värktabletter hjälper kanske tillfälligt, men sen då? Gå till tandläkaren så fort du kan istället även om det känns jobbigt. Sedan har du problemet ur världen och slipper ha ont!

• tideloo

Gå till tandläkaren! Så det inte bör
    Värre! Inte alls säkert du behöver ta bort den för det är svart! Så var det i en av mina tänder men tanden är kvar men lagad! Jag tycker det är oerhört jobbigt att gå till tandläkaren, va inte där på 4 år! Men nu har jag hängt där ett par månader å ordnat allt! Skönt få det gjort, läker ju inte av sej själv! Under natten tar du Ipren/ibumein/Alvedon som ovan redan tipsat dej om, i morgon biti ringer du tandläkare så du slipper ha så här ont:(! Lycka till! Kommer gå bra!

• Anonym (Aj aj)
    tideloo skrev 2012-08-14 23:19:46 följande:
    Gå till tandläkaren! Så det inte bör
    Värre! Inte alls säkert du behöver ta bort den för det är svart! Så var det i en av mina tänder men tanden är kvar men lagad! Jag tycker det är oerhört jobbigt att gå till tandläkaren, va inte där på 4 år! Men nu har jag hängt där ett par månader å ordnat allt! Skönt få det gjort, läker ju inte av sej själv! Under natten tar du Ipren/ibumein/Alvedon som ovan redan tipsat dej om, i morgon biti ringer du tandläkare så du slipper ha så här ont:(! Lycka till! Kommer gå bra!
    Jasså inte ?Åhh hoppas verkligen inte de iallafall  men jag tror nog dom tar bort den endå den e halv sprucken asså halva tanden e borta de började i december o nu e de liksom svart inuti  MEn iallafall efter jag läst era inlägg så e jag nog övertygad om att gå till tandläkaren så ja boka en tid nu genom nätet så på fredag har jag tid Tack för alla svart återkommer på fredag då jag varit där
  • Anonym (LUGNANDE)

Är du jätterädd säg till innan. Min tandläkare remitterade till klinik för tandvårdsrädda. 
    Man kan ju också ta ngt lugnande för den stunden, t.ex. sobril, pumpa ut mjölk innan om det funkar.
    LYCKA TILL DET KOMMER ATT GÅ BRA 

Svar på tråden Hur få denna smärtan bort? (tandvärk)