• habibti

Godispåsar i en pinata??

Hej.
    Är det någon som har provat att ha godispåsar i en pinata istället för löst godis??
    Om ni haft en pinata hur gjorde ni när barnen skulle slå på den, var det bara födelsedagsbarnet som fick slå eller fick alla prova (iaf dom som hann innan den gick sönder) och om det inte var nån som hann hur reagerade barnen som inte hann slå?

Sonen vill ju ha en pinata men då det är blandade åldrar på kalaset så är jag lite orolig att dom äldre barnen ska hinna roffa åt sig allt godis och hade då velat ha godispåsar i den istället men är lite orolig att dom inte ska ramla ner..

TIPS MOTTAGES GÄRNA!! 

• Svar på tråden Godispåsar i en pinata??
  • Flo

Gör flera små piñatas istället så får alla varsin som de får slå sönder och ta godis ifrån!
    Och så får alla barn lika mycket godis.. 

• habibti

Det var en bra idé, synd bara att jag inte har den blekaste om hur man gör en pinata Obestämd

• Flo
    habibti skrev 2012-08-15 00:49:37 följande:
    Det var en bra idé, synd bara att jag inte har den blekaste om hur man gör en pinata Obestämd
    Man blåser upp en ballong, lindrar med klister och tidningspapper och låter det torka.
    Sedan dekorerar man med färgat papper, glitter, snöre eller vad man nu vill ha  

Om du måste göra många piñatas och tycker det blir jobbigt så kan du dock fuska på något sätt..
    Jag tror att det kanske blir roligare för barnen att få varsin piñata, alla barnen får lika mycket godis och de kan "tävla" om vem som först slår sönder + plockar upp allt godis.. :) 
  • Flo

Om det inte är så många barn så kan barnen själva få göra piñatan på kalaset om du förbereder innan?!

• Anna Lina

Hej

Om detta handlar om pinata, ni måste kolla pinata-party.se det är det enda företag som gör och säljer pinatas i Sverige, den andra företag som säljer pinatas impoterar sina pinata från kina.

Man kan maila till pinata-party.se om frågor eller tips, de hjälper gärna om ideer och det är helt gratis..!

Det var på pinata-paryt.se som vi köpte en pinata till våra minsta son föra månad och vi var jättenöjda med vårt Bob Sponge det var lite synd att pinata slutade i "bitar"....

Hälsningar

Anna lina 

• Oli01

Självaste POÄNGEN med piñata är att barnen ska kasta sig på golvet och roffa åt sig allt de kan. Är man supermegasvensk och tycker att alla ska ha exakt lika mycket av allt oavsett om de gillar allt godis eller inte så är inte piñata en bra idé. Klarar man av att låta barnen få olika mycket, och sedan dela med sig till dem som inte har så är det inga problem. Lär era ungar att inte bli helt knäckta om de inte får precis lika mycket godis som alla andra istället, det är inte världens undergång liksom, i Latinamerika funkar det och piñata är obligatoriskt, fattar inte varför inte svenska barn skulle klara av det.

Svar på tråden Godispåsar i en pinata??