beccalin skrev 2012-08-15 14:07:26 följande:
Jag var 8 år när jag vägrade åka till min pappa, han hade dock ny flickvän och ett syskon på väg ,, mina älsta syskon var hos pappa och "styv mamma " och jag när jag var tvungen, pappa gjorde allt för att jag skulle vara där, vi var där varanan helg för att han jobbade nätter, men innan den nya flickvaännen kom in i bilden kunde vi komma och gå hos pappa som vi ville men varananhelg sova där men efter skolan om jag inte ville vara på fritis så gick jag till pappa tills mamma kom hem,,
Styv M satte stop för det och vi skulle ringa först
Jag valde och inte vara där mer pappa viste inte varför och nog inte jag häller helt men jag kände mig inte trygg
älsta systrarn ville bo där och varanan vecka hos mamma,och det fick dom men helvetet började, pappa ville ha mig så också men nej jag har alltid vart mammas flicka och trygghet hos mamma, älsta systern fick inte längre bo kvar för hon var elak (inte sant) Mellersa syster var kvar men när bara hon var kvar så var sen flyttade hon också..
nu 8 år senare har vi ingen kontakt med pappa det är han som bröt allt .. Han valde och inta vara en del av vårat liv det är inte roligt men det är hans val
Jobbigaste är min lillebror på 8 år som vi träffat 1 gång...
Lyssna på din dotter jag vet hur jävla jobbigt det var när mamma sa att jag var tvungen för hon skulle jobba
tvinga henne inte och åka dit , pappan och hon kanske kan hitta på saker ute och om hon inte vill tvinga henne inte,,, Jag har varit den lilla tjejen som inte vill.
Hoppas allt löser sig med dotten:)
Prata med pappan om hur ni ska göra ..helger kanske? funkar inte det så soc kan hjälpa till?
Ja fy :( rädd att det blir tvärtom här att hon inte kommer vilja träffa sin pappa tillsist. Om jag inte går med på att låta henne gå dit bli ju jag stämd? och hela karusellen är i gång..
nu är det så att jag jobbar inte utan är hemma och på hennes pappas veckor sitter hon på fritids till sena kvällar :( varför vet jag inte då hans sambo är hemma och är mammaledig. men han vil inte att hon är hemma hos mej efter skolan så kan han hämta henne här..? fattar inte varför igentligen. Flickan har sagt själv att hon vill vara här efter skolan till sin pappa men han sa blankt nej.
Jag lyssnar på henne allt jag kan men jag kan inte säga att hon inte behöver utan att veta vad jag ger mej in på att göra så.
Har försökt prata med han sagt han kan ta alla helger vad som men inget går han med på :( vi ska på ett samtal nu i slutet av månaden igen för att se om det blivit bättre men vet redan nu att han alsdrig kommer att ge sig. Han ser inte det vi här hemma ser. Hon har sagt att hon kommer rymma från fritids med men han bara rycker på axlarna å tycker vi ej ska dalta med henne.