• Ingridsmamma

Badblöjor, engångs eller inte?

Hej.

Jag ska börja på babysim med min dotter till hösten och funderar på det här med badblöjor, om jag ska köpa engångsbadblöjor eller såna som man tvättar. Nån som vet vilka som är bäst? 

• Svar på tråden Badblöjor, engångs eller inte?
  • Dixie

Jag har alltid använt badbyxor till mina barn, från Imse vimse, P.oP och Småfolk!

• QueenLoo

På vårt badhus får man inte ha engångsbadblöjor. Det var nåt med de små "kristallerna" i blöjan som förstör rengörningssystemet. Iallafall har vo alltid använt riktiga babyxor. Håller bajset bra om det skulle hända i vattnet...

• Zirap

När jag gick babysim hade de börjat förbjuda bad med endast badbyxor eftersom de generellt inte höll lika tätt. Så vi var alltid tvungna att ha engångsbadblöjor. Så kolla först upp att båda är ok innan du köper

• nirakanna2

Vi har haft Imse wimses badbyxor som är godkända som badblöjor och varit jättenöjda. Känns skumt att ha stoppade blöjor i vattnet och badar man ofta måste det löna sig, både ekonomiskt och för miljön.

• veh
    Zirap skrev 2012-08-23 11:17:28 följande:
    När jag gick babysim hade de börjat förbjuda bad med endast badbyxor eftersom de generellt inte höll lika tätt. Så vi var alltid tvungna att ha engångsbadblöjor. Så kolla först upp att båda är ok innan du köper

Lustigt, aldrig hört talas om att det endast skulle vara ok med engångsbadblöjor... När vi gick babysim var det tvärtom, vi fick endast ha stoppande badbyxor (badhuset själva sålde Imse Vimse, men andra var ok). Den orsaken som nämndes var att även om de var gjorda för bad s å blev de tyngre än badbyxan, och försämrade flytförmågan.
Svar på tråden Badblöjor, engångs eller inte?