• Fine ass mommy to be

Någon som äger boskap i Australien?

Det här är nog en väldigt långsökt och konstig fråga, men den som inget frågar får inget veta :)

Jag har länge, länge drömt om att prova på att jobba på en gård med boskap (och ev. lite grödor) och har verkligen fastnat för Australien. Har sett att det verkar vara en hög med svenskar som bor i Australien här på forumet så tänkte att jag måste fråga, har möjlighet att få tag på gårdsägare som är därifrån men vore lättare och tryggare att åka till en som talar samma språk även om jag talar flytande engelska (det gör ju inte min son. Än ;p).

Undrar alltså om det är någon här som äger en gård med boskap i Australien? Om man gör det men inte är intresserad av att byta lite mat och boende mot arbete så får man gärna tipsa om några grannar som kanske vill om man känner till det.

Tack på förhand, hehe.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-15 19:26
    Edit: Är vid närmre eftertanke intresserad av att komma till städer i Australien också, kan vara barnflicka eller hushållerska typ (kommer ha med mig min son dock).

• Svar på tråden Någon som äger boskap i Australien?
  • stikkem

Storsta problemet for din del kommer att vara din son. For att fa visum (work and holiday), som galler ett ar, maste du vara under 30 ar och inte ha nagra "dependants" (alltsa barn). Turistvisum far du stanna 3 manader pa men inte jobba (inte ens WOOF tror jag).

Arbetsvisum kan vara klurigare att fa och generellt kraver utbildning som kvalificierar dig till jobb, da kan du bli sponsrad av ett foretag.

Vad for slags visum har du tankt? Hu ska du gora med din son nar du arbetar?

• Fine ass mommy to be

Turistvisum. Om man läser på australiska regeringens(?) hemsida så står det klart och tydligt att man får arbeta i utbyte mot mat och logi :) Turistvisumet gäller i 3, 6 eller 12 månader men det verkar dock som att man bara får uppehålla sig i landet i 3 månader i taget.

Svar på tråden Någon som äger boskap i Australien?