• Nyfiken gul

Vad tycker ni.. Använda grejor från gamla ex-fruar/ex-män.. Rätt eller fel???

Sitter hemma o går igenom lite saker i källaren och hittar gamla grejor som maken haft sparat länge..

Det är köksprylar, gardiner, skor, kläder osv...

Får veta att en del av sakerna är kvar från hans tidigare samboförhållanden...

Jag har rensat ut det som känns användbart och kastat resten.. Men hamnade i funderingar..
    Att använda grejor efter gamla ex... är det riktigt klokt egentligen?

Jag har mycket fönster i villan där vi bor o är tacksam för fynden av gardinerna och jag råkar dessutom gilla dom jag hittade... är det fel att sätta upp dom då?

Är det fel av mig att använda min pastakastrull jag fick i morgongåva av min fd make? Borde jag kasta den då den är ett minne av just honom?

Likadant med andra typer av "kvarlevor" från gamla ex.... använda kläder som jag fått av exet, rätt eller fel?
    Bära smycken eller använda parfymer, rätt eller fel?

Hur gör ni andra när ni flyttar ihop med ny partner då båda kanske har flera olika hushåll med sig i bagaget o man kanske flyttar ihop i en villa där ett ex har bott... ??

Hur går era tankar??

• Svar på tråden Vad tycker ni.. Använda grejor från gamla ex-fruar/ex-män.. Rätt eller fel???
  • biomedbonus

Haha jag har haft och har massa prylar från min killes förra sambo
    bryr mig inte, de hade ett par snygga gardiner som jag har haft uppe flera gånger
    Jag har ju oxå saker som vi använder från mitt tidigare förhållanden, äh det är ju bara saker

• Helene33

Skulle man köpa ett helt nytt bohag för att man delat grejerna med ett ex så skulle det bli jävligt dyrt. Nä jag har saker från mitt gamla förhållande och det har även min man

• fipa2

det är klart man kan använda sakerna! mycket bättre det än att slänga bort.
    jag använder till och med döda släktingars kastruller och visplar..

• Nyfiken gul

ja jag måste ju säga att prylar är ju prylar så det i sig är inget problem..

men nog känns det lite tokigt ändå att ha exets köksgardiner uppe när hon kommer i samband med hämtning o lämning av barn...

för mig känns det konstigt...

Inte så att jag vill slita ner grejorna, men jag får bara en knäpp känsla...

likaså om jag kommer hem till ett av mina ex o på väggarna hänger tavlan fortfarande som han fick i julklapp av mig...

Kanske bara jag som är knasig?

• Fru Höstlöv

Grejer är okay för mig, men inte kläder och smycken.

Är det revirinstinkter må tro?

• Tate

Praktiska saker är okej tycker jag, men inte smycken! Har gett bort de smycken jag fått av tidigare pojkvänner, och skulle inte heller uppskatta om min man gick runt med ett armband han fått av ett ex.

Men en pastakastrull skulle jag kanske ha svårt att bli sotis på...

• Gnap

Jag tycker att användbara saker är helt okej att använda.
    Däremot kärleksgåvor som t ex ringar o dyl skulle jag inte använda och jag skulle inte uppskatta om mannen hade på sig en ring han fått av ett ex.

• Eppika

Förstår att det känns konstigt. För det där med ex är ju lite känsligt. Har inga sånna prylar efter ex här hemma, eftersom vi inte bott med några andra än oss själva innan vi träffades. Men jag skulle nog tycka att det känts lite konstigt om han skulle satt upp ett ex köksgardiner. Bara för att man vet att det är hans ex gardiner.....
    Men det är klart att man inte ska kasta grejer bara för att de kommer från gamla ex....
    Men känslan finns ju ändå där....

• varfördåför

prydnadsaker och typ nallar har jag lagt undani kartonger (men vill inte kasstabort) fasst användbara saker som dukar, och panner o tallriskar och liknande använder vi..

(jag skulle däremot inte villja att min nya sambo togmed sin säng som han delat med sin förra sambo då vi slyttar ihop!)

Svar på tråden Vad tycker ni.. Använda grejor från gamla ex-fruar/ex-män.. Rätt eller fel???