• Anonym

Anmält mina barns pappa!

Har fått reda på av mina barns halvsyster som e 14 år att när hon va där 1 av 2 veckorna som mina barn va hos deras pappa så hände d såå mycket saker!
    Han va full varje dag..
    En utav dagarna slog han sönder köket,skrek o gapa o sa att hans sambo hatar mina barn o deras halvsyster, att sambon va en hora m.m
    Sambon stängde in sig i deras sovrum UTAN barnen...
    Han fortsatte o skrika massa saker...
    Ville att sambon skulle öppna dörren tills slut öppna hon o då slog han henne medans hans dotter sa att han skulle sluta o att han skulle tänka på barnen!
    Sen tog han bilen o körde iväg..
    Nån ringde snuten som hittade honom en bit därifrån..Han kom tbaka dagen efter...
    deras hund hade fått massa nålar i tassarna som 14-åringen fick plocka ut...

Jag ringde t soc o anmälde detta o sa att nu får d vara slut på denna misär som mina barn utsätts för...Han sa att han skulle ringa tbaka under dagen vilket han gjorde o ville komma hem o prata med mina barn..Han kunde åka om 5 min..Dom va på fritids o vet inget att ja vet hur dom har d där..(dom e 6 o 7 år) så känner inte att ja vill dra in dom för mycket...
    då sa han att han läst att d har vart anmälning på mig med som för övrigt lades ner..då säger han att föräldrar "brukar" anmäla varann hit o dit!!!
    Va faan va d för svar!!!??
    Han sa att d kommer ringa en annan imorron som egentligen ska ha hand om detta....
    Blir sååå trött på dessa myndigheter!!!
    Tänker inte låta mina barn vara där förrens han kan bevisa att han inte har några problem...

Tycker ni ja gjorde rätt?!

• Svar på tråden Anmält mina barns pappa!
  • MikuAndSaraLi

Du gjorde rätt.
    Uppmuntra 14-åringen att själv göra en anmälan, så ser dom att det finns "vuxna" vittnen.

• Anonym

jag sa att dom kunde ringa henne men då sa han att bara dom inblandade skulle bli indragna i detta..
    Men hur tänkte han där?!
    14-åringen var ju DÄR när d hände o d va av henne ja fick reda på d...
    Sa d t han o han sa typ ja d har du ju rätt i...
    AHHH blir galen!!

• vivla

Vad tråkigt att höra, för alla inblandade. Givetvis ska du inte låta dina barn vara där om han beter sig så, det är väl bara att strida emot. Dock är det synd om den 14åriga flickan också, bor hon alltid med dom eller kan hon vara hos sin pappa?

• Anonym

14 åringen bor hos sin mamma... e hos pappan ibland bara..

• Chianti

Nja. Känns jäkligt taskigt mot 14åringen! Hur kan du tycka att hon ska bära det ansvaret??

Dina är så små att ingen kan klandra dem om de pratar bredvid mun men 14åringen kommer högst troligt få ta konsekvenserna. Låter du dina berätta om vad de upplevt så vet du ju att du kan stoppa umgänget. Det är väl det du vill?

• Anonym (insatt)

Ta eget ansvar - vänta dig inte att soc skall avbryta umgänget för de får de inte. Däremot är du som vårdnadshavare skyldig att skydda dina barn från att fara illa - även i umgänget med deras pappa ...

• Anonym

Ja tycker absolut INTE att 14 åringen ska ta ansvaret men d va hon som ringde o berättade detta för mig o massa andra saker va som händer när hon e hos deras pappa...
    Hon sa sj att hon vill/kan ringa soc. men ja sa att d behöver hon inte göra för d e inte hennes ansvar..Pratade även med hennes mamma som sa att d e helt okej för både henne o dottern att dom ringer henne!!

• vivla

Men är det inte konstigt att den mamman inte skyddar sin 14 åring också? Usch då.. Rig soc men nämn 14 åringen med

• Anonym

Mamman skyddar absolut sin dotter! Hon har ensam vårdnad om henne o hon får inte åka dit överhuvudtaget o dottern VILL inte dit heller...
    Har redan ringt soc...

• Anonym (hemskt)

Jag har varit med om exakt samma sak med skillnaden att ingen berättade för mig hur det stod till. Mina barn bodde hos sin pappa och hans sambo, ett skötsamt par i medelåldern. JAG vet ju hur han är innerst inne eftersom jag levt med honom, men jag trodde att han var annorlunda med henne...

Inte förrän hans sambo till slut kontaktade mig med sanningen om vad som pågick fick jag veta, mina barn satt alltid instängda på sina rum och lyssnade på hans verbala misshandel av sambon där han gapade och skrek att hon var hora och hatade hans barn. Han vägrade hennes släkt att ge barnen presenter eller godis och skrek så att dom hörde att hennes jävla psykstörda äckliga släkt skulle ge fan i hans barn...

Det gör så ont i mig att jag inget vetat eller lyckats se några tecken, nu är barnen så stora att dom snart kan flytta från pappan utan myndigheternas hjälp. För DOM har inte hjälpt ett dugg, pappan är ju högt uppsatt chef i kostym och har kämpat så med sina "gossar", en riktig helyllekille, hur skulle han kunna vara dålig för barnen???
    Barnen vågar inte ha en egen åsikt och tror att dom på något sätt har ansvar för pappan som det är så "synd" om eftersom han utmålar sig som ett offer.

Vad jag vill säga med det här är, gör det DU tycker är rätt, gå på din magkänsla. Men lägg INTE ansvaret på den 14-åriga flickan, hon kan inte hållas ansvarig för vad som har hänt och att det kommer fram. Om det visar sig att soc behöver några vittnesuttalanden kan hon själv besluta om hon vill vara en del av någon utredning. 

• Anonym

Som ja har skrivit förrut så e d 14-åringens EGNA beslut att vara inblandad för hon vill inte se sina småsyskon bli utsatta för detta...Hon vill inte att dom ska må lika dåligt som hon gör nu...
    Han va likadan när ja va ihop med honom o vi va ihop i 7 år...Så han kommer ALDRIG ändra sig o d vet både ja o hans 14-åriga dotter...

• vivla

Jaha, ursäkta :) fick för mig att de bodde ihop!

Anonym skrev 2012-08-16 07:45:05 följande:
    Mamman skyddar absolut sin dotter! Hon har ensam vårdnad om henne o hon får inte åka dit överhuvudtaget o dottern VILL inte dit heller... Har redan ringt soc...

• Anonym

Gjorde en anmälan o nu ska d bli en soc.utredning på både mig o han...SUCK säger ja bara...
    Undrar hur dom tänker när d e ja som ringt o inte han men han hade tydligen sagt att han ville att dom skulle kolla upp mig med...E helt lugnt för mig egentligen men blir så arg att dom inte tar mitt samtal på allvar...
    Dom hade vart hos han på hembesök o han hade erkänt till en viss del... Han avstod umgänge i helgen som va så nu e d bara o vänta o se va som händer....=/

• MikuAndSaraLi
    Anonym skrev 2012-08-21 08:22:14 följande:
    Gjorde en anmälan o nu ska d bli en soc.utredning på både mig o han...SUCK säger ja bara...

Undrar hur dom tänker när d e ja som ringt o inte han men han hade tydligen sagt att han ville att dom skulle kolla upp mig med...E helt lugnt för mig egentligen men blir så arg att dom inte tar mitt samtal på allvar...

Dom hade vart hos han på hembesök o han hade erkänt till en viss del... Han avstod umgänge i helgen som va så nu e d bara o vänta o se va som händer....=/

Håller tummarna för er.

kram.
Svar på tråden Anmält mina barns pappa!