Om jag har CSN, betalar jag barnomsorgen då?
Ja, som rubriken lyder... Någon som vet om CSN räknas som inkomst? Gäller samma regler i alla kommuner? Kan inte hitta någon info om detta där jag bor.
Tacksam för hjälp!
Ja, som rubriken lyder... Någon som vet om CSN räknas som inkomst? Gäller samma regler i alla kommuner? Kan inte hitta någon info om detta där jag bor.
Tacksam för hjälp!
Nix.
Och det ska gälla överallt.
Står det verkligen inget om vad som räknas som inkomst?
Det var ju en stor miss.
Vet inte hur de är i alla kommuner men jag bor i Stockholm och betalar ingen avgift.
CSN räknas inte som inkomst
I Hörby, Skåne, betalade jag ingen barnomsorg eftersom jag plugga och hade CSN, trodde inte det var från kommun till kommun men så är det tydligen.
Detta var iofs 6 år sedan så det kan ju ha ändrats.....
I Malmö räknas inte CSN som inkomst. Är du ensamstående borde det vara gratis då, annars är det hushållets sammanlagda inkomst man beräknar avgiften på.
Det har jag också funderat på! Men vad räknas som inkomst när man anger inkomst till förskolan? Räknas tex bostadsbidrag eller inte eftersom det ju heter bidrag tänker jag. Men utöver lön från jobb vad räknas? Någon som är insatt får gärna berätta, förstår att tex akassa bör räknas som inkomst och även föräldrarpenning.