• Anonym (fetto)

extrem viktuppgång på några dygn

Vad har hänt? Jag äter precis som innan, håller min strikta diet. Tränar 6 ggr i veckan (Hårt) och mår super bra.
    Väger 55 kg till mina 170 cm normalt sett. Men de två senaste dygnen har vikten gått stadigt uppåt. Väger mig samma tid varje morgon innan frukost och i går morse hade jag gått upp 1 1/2 kg, i morse ytterligare 1. Vad i hela friden? Hur är det möjligt?
    Vad kan det bero på? Någon som vet?
    Samma våg används varje gång

• Svar på tråden extrem viktuppgång på några dygn
  • Faile

Mens? Lite extra varmt så du dragit på dig vätska?

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (fetto)

Jo jag fick mens för tre dagar sedan men har aldrig någonsin gått upp så mycket av det, MAX ett kg.
    Det har försvunnit relativt snabbt också, nu pekar bara vågen uppåt för varje dag

• Faile
    Anonym (fetto) skrev 2012-08-15 20:07:22 följande:
    Jo jag fick mens för tre dagar sedan men har aldrig någonsin gått upp så mycket av det, MAX ett kg.
    Det har försvunnit relativt snabbt också, nu pekar bara vågen uppåt för varje dag

Sist gick jag upp 3 kg vid mens. Helt ofattbart så jag var tvungen att googla och det är inte så ovanligt. Vänta några dagar och se hur vikten är efter istället. Just vid mens är det väldigt svårt att avgöra vad som beror på det eller har möjliga andra orsaker.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (fetto)

OJ 3 KG
    så det är möjligt att det är det?
    Man blir ju allt lite deppig när man kämpar som ett djur för att hålla vikten och vara hälsosam. Hade äntligen kommit ner på mitt ideal bmi 18,7 som är min trivsel vikt. Känner sig lite nedslagen när det blir såhär

• Hultis

"extrem viktuppgång" känns ju lite överdrivet. En gång gick jag upp 9 kg på 8 dagar, DET är extremt! Men det hade inget med mens att göra iofs

• Themis

Skillnaden i vätskemängd i kroppen är rejält stor ja, men då är du troligen uttorkad när du har din "låga" vikt.

Salt och kolhydrater binder vatten i kroppen,och det är naturligt att gå upp 1-3 kg vätska under några dagar i menscykeln.

Drick ordentligt istället och acceptera att din vikt varierar.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Anonym (fetto)

För mig är det extremt. Jag har en tajt diet och strikt träning. Det ska inte vara möjligt att gå upp så mycket.
    Men förstår din tanke

• DuTrorAttDuVet

jag kan gå upp o ner 4 kg på en dag, trodde det var relativt vanligt.. Kanske det inte är då :) Håller för övrigt med den som sa att du skall vänta tills efter mens så du ser om det beror på det eller inte.

• Simon 681

Vätska eller kohydratsreserv som fylls på. Du borde märka om du äter 7000 extra kcal/dag.

• Anonym (fetto)

äter nästintill inga kolhydrater, inget socker.
    Så det måste ju bero på mensen då.
    avvaktar några dagar och ser vad som händer. Tack för era svar

Svar på tråden extrem viktuppgång på några dygn