• mianyckelpiga

Ta med frukt till fritids?

Vår äldsta son började på fritids i måndags och förskoleklass på måndag. Igår kom personalen till maken och sa att det är bra om barnen har frukt eller annat mellanmål till förmiddagen då det kan bli lite lång tid för dem mellan frukost och lunch. Vi har inga bekymmer med att skicka med nått varje dag, men undrar om det verkligen ska gå till så? Trodde alla måltider ingick i avgiften. De vi frågat i bekantskapskretsen har inte hört talas om något liknande. Hur har andra det?

• Svar på tråden Ta med frukt till fritids?
  • vivla

Vet en förskola där det är likadant, för att pengarna inte räcker till, så barnen äter egen frukt plus frukt efter maten som förskolan bekostar.

• AaronElina

Hört att det är vanligt att man tar med det själv.. Själv går vi på ett privat montesori där allt ingår

• Sisisisi

På loven när det bara är fritids behöver vi inte ha med frukt, men på skoldagar ska de ha med egen frukt.

• mianyckelpiga

Ok, då är det inget konstigt tydligen. Som sagt har vi inga svårigheter att skicka med en frukt varje dag, men mina tankar går till de föräldrar som kanske inte har råd att göra det.

• DuTrorAttDuVet

här måste vi oxå skicka med frukt, o ja, det blir skitdyrt! Har börjat jobba nu så i dagsläget är det inga problem men när jag pluggade så var det svårt de sista 2 veckorna varje månad.

• jessin

På skolan där jag arbetar så har barnen i F-klassen samt många på lågstadiet frukt med sig till skolan att äta på förmiddagen eller förmiddagsrasten.

De barn som ätit dålig frukost har macka med sig också för att orka fram till lunch. På fritids eftermiddagen  får barnen frukt från skolan.

• puss

Det är väl inte dyrt med frukt? Får de inte frukt när de äg hemma då? Kostar ju precis lika mycket.

Svar på tråden Ta med frukt till fritids?