klåda och flytningar
Hej.
Jag har under en längre tid (framför allt sedan jag fick barn för snart 3 år sedan) haft återkommande besvär med underlivet, klåda. Jag har behandlat mig själv med pevaryl mot svamp ett flertal gånger utan vidare resultat och jag har även provat lactal gel. Jag tjatade till slut in mig på kvinnokliniken för några månader sedan för undersökning av läkare pga besvären och jag fick medicin utskriven mot svamp trots att dom inte kunde se något spår av det (just då var jag såklart symptomfri). Alltså en tablett man tar en gång. Jag har tagit en sådan engångsbehandling 2-3 ggr sedan dess men besvären kommer tillbaks igen efter några veckor - de hjälper när jag tar dem.
Nu sista dagarna har jag fått rikliga och rinniga (ej gryniga, det har jag aldrig haft) flytningar som är vitgula. Klådan är till och från outhärdligt och jag kliar mig tills jag nästan blöder.
Jag bävar för att ringa till gynmottagningen igen då jag blev uppläxad när jag var där att det minsann är min husläkare jag ska kontakta. Jag vill inte att han undersöker mitt underliv, honom kontaktar jag i alla andra fall men i detta ger det mig grym ångest.
Jag undrar helt enkelt om du kan ha en aning om vad det är jag lider av? Är det återkommande svampinfektioner som aldrig ger sig? Om så är fallet, finns det nån starkare behandling? Antar att det inte är så bra att knapra dom där tabletterna så fort det börjar klia...
Väldigt tacksam för svar!!