• attiensi

Köttfärs på bröd i ugn?

Är på jakt efter ett recept på en rätt där man lägger vitt bröd i botten av en långpanna och på med köttfärs någon sås och in i ugnen. (man tror knappt att det är bröd). Google verkar inte kunna hjälpa mig. Någon här som har en aning om vad jag menar för något?

• Svar på tråden Köttfärs på bröd i ugn?
  • tro  hopp  kärlek
    attiensi skrev 2012-08-15 21:31:05 följande:
    Är på jakt efter ett recept på en rätt där man lägger vitt bröd i botten av en långpanna och på med köttfärs någon sås och in i ugnen. (man tror knappt att det är bröd). Google verkar inte kunna hjälpa mig. Någon här som har en aning om vad jag menar för något?
    det kan vara en sån här, men att du inte rullar den
     http://www.tasteline.com/recept/Kottfarsrulle_2
    eller kanske detta
     http://www.kokaihop.se/recept/kottfars-pa-brod-2
  • Rockabilly

jag brukar steka köttfärsen och krydda lite och lägga det på brödet och sen ost över å så in i ungnen tills osten har smällt blir super gott Skrattande

• attiensi

Tack!! Bra förslag men inget av dem är det jag är på jakt efter. Jag skulle tro att dit andra förslag "tro hopp kärlek" är närmast men är helt fel smaker.

Någon annan som fattar?? 

• attiensi

Nej inte typ hamburgare utan görs i långpanna i ugn. Tack ändå för förslaget!

• tro  hopp  kärlek
    attiensi skrev 2012-08-16 20:46:51 följande:
    Tack!! Bra förslag men inget av dem är det jag är på jakt efter. Jag skulle tro att dit andra förslag "tro hopp kärlek" är närmast men är helt fel smaker.

Någon annan som fattar?? 
    Vad är det för smaker då?

Försök att tänka på hur det smakar, sen lagar du det på försök tills du får till den rätta smaken.
    Jag skulle steka köttfärs , krydda med salt , peppar, lök, vitlök cayenne paprika.(eller krydda med taco)
    Lägga det på bröd,
    blanda riven ost med cremefraiche, och majs och hackad tomat, Sen bre det över och steka i ugnen 

Prova dig fram och använd de kryddor du tycker är gott.Glad 
Svar på tråden Köttfärs på bröd i ugn?