• Anonym (Gravid??)

Kan man missa hinnsäck/foster vid tidigt VUL??

Jag har en fråga.
    Fick tidigt mf, konstaterat vid VUL.
    Blodprovet visade tillräckligt med hormon för att testa pos med hemtest.
    Kan man missa en ev grav vid tidigt VUL ca 7 veckor?
    Kan ägget "simmat" runt några veckor längre än normalt och därför vara för litet för att se??
    Någon som har talas eller varit med om detta??
    Är undrande. Har inte fått mens, ca 5 veckor sedan MF. Inte ovanligt i sig, men jag känner mig gravid. Ont i brösten, trötthet och yrsel.
    Enligt kliniken testade jag fortfarande positivt pga av att kroppen inte gjort sig av med all graviditetsvävnad. Är det så enkelt - eller ska jag hysa litet hopp?
    Kanske ska testa imorgon, eller är det bara slöseri med tid och pengar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-04 16:58:48:
    Testade om 26/1 Stort plus. Var på VUL och fann att jag var gravid igen, v4+4.
    Kortvarig lycka, 4/2 har jag nog fått MF nr2.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-14 19:54:06:
    6/2 Vid vul fanns något litet kvar, hoppet lever dubbelt så stort som sist.

14/2 Nytt vul........ Hoppet ute.
    Ingen bebis denna gång, - heller...

• Svar på tråden Kan man missa hinnsäck/foster vid tidigt VUL??
  • Magiska under

Jag tycker att du skall testa igen... Jag har hört att det har hänt.. Lycka till!! Kram Tess

• Anonym (Gravid??)

Tack!!!
    Då hoppas jag tills imorgon i alla fall....

• Anonym (pop)

Men vad sa gyn? Och vad hade du för värde på provet? Vid 7 veckor ska man väl kunna se en grav? Iallafall en svullen slemhinna.

• Anonym (Gravid??)

Hejsan,
    HCG värdet var "bara" 63, och det berodde på att jag fortfarande hade gravvävnad kvar, i mitt fall livmoderslemhinna. (var du i v6+)
    Tog om testet igår, fick det snabbaste, starkaste +++++++++ av alla de tester jag tagit.
    Mina tidigare prover har varit svaga plus, efter 2-3 minuter. Detta blev ett kraftigt lodrätt streck så fort urinen nådde den delen av testet efter bara några sekunder.
    Ringde kliniken och ska dit på måndag för kontroll.
    De sa att det har hänt ett par gånger att de inte har sett något på ultraljudet men att man ändå varit gravid. De kan inte förklara hur. De sa också att provet borde absolut inte bli starkare än tidigare - snarare att det inte borde bli något resultat alls längre. Hoppas innerligt att jag är en av dem man inte kan förklara!
    Längtar till måndag, hoppas helgen går fort......

• Anonym (pop)

Hej Ts!
    Grattis till plusset!
    Jag hade ett hsg på 79 och då uppskattade gyn att jag var i v4-5. Man såg ingenting endast att att det var lite svullet i livmodern.Men jag fick ett plus på gravtestet.
    Kan det inte va så att du inte är så långt lången i din graviditet? Du kanske är precis i början och inte i v7?!? Fast det vet kanske du bäst själv!
    Skriv på måndag efter ditt besök på gyn....
    Håller tummarna!
    Kram

• Anonym (Undrar)

Kan man få tid till bm och be dem kolla ens hcg värde? Fick missfall förra graviditeten och vill gärna veta hur det står till med den här.

• nattinattio

Tycker nog att man inte skulle kunna missa grav i v 7, gjorde själv det i v 7 å då såg man ju allt - babyn , navelstängen, hjärtat som slog osv..
    däremot kan man ibland ha svårt för att se hjärtat beroende på hur den ligger osv.. men man kan väll inte missa hela fostret ?

• Anonym (pop)

Undrar:
    Du kan självklart fråga din BM om prov! Hur långt gången är du?

nattionattio:
    Tycker också det skulle va konstigt att man missar en grav i v7. Min gyn sa att garanterat så ser man "nåt" i v6-7. Sa du såg allt på VUL? Vat du i 6+ eller 7+?

• Anonym (Undrar)

pop: Jag är i v6 (5+3) idag. Men det är ungefär 19 dagar sen jag hade ägglossning. Jag frågade bm om jag kunde få komma och göra vul eftersom jag haft missfall innan, men det brukade man inte få göra. Man borde väl åtminstonde få kolla hcg värdet då tycker man. Kostar väl inte så mycket som ett vul gör!?

• Anonym (Gravid??)

Hej igen,
    här är senaste nytt!
    som sagt innan vid förra VUL konstaterades mf. (3 veckor sedan). Testade ändå starkt pos förra veckan.
    På VUL idag hittade man ett litet litet knytte - bara 2 mm. Vilket innebär att jag faktiskt fick missfall och har blivit gravid igen i samma veva som jag gjorde VUL sist.
    Skulle vara idag 4+4, inte 9+6 som jag trodde om mitt första lilla ägg hade satt sig.
    Nu är det bara att hoppas att mitt lilla knytte trivs och vill bo hos mig i ca 8 månader till.
    Är i alla fall jätteglad så här långt!!! Gravid 2 gånger på 2 månader efter 3års försök.

• Anonym (pop)

Jättegrattis!!!

Så du blev gravid senare än du trott? Såg man endast hinnsäck eller ett litet hjärta?

• Anonym (Gravid??)

Hejsan,
    eftersom jag gjorde IVF och testade positivt efter 2 veckor visste jag när jag blev gravid.
    Man hittade som sagt inget i v6 när jag var på VUL, men eftersom jag kände mig gravid och testade starkare plus fick jag göra 1 VUL till 3 veckor senare.
    Då hittade man detta lilla knyttet, v4+4, som alltså skett på vanlig väg på egen hand.
    (Mitt IVF skulle varit v10)

• Smulan 79

JÄTTEGRATTIS! Blir nästan tårögd av såna här lyckohistorier (än iaf, hoopas verkligen det håller äna in i mål)

• Anonym (pop)

Jättegrattis till dig och magen!

Jag måste bara fråga..
    5 veckor sen du fick MF..,VUL för 3 veckor konstaterades MF.?

• Carolin i Götet

Hej!
    Gu vilken härlig historia, blev lite tårögd här faktikst. Håller tummarna för dig!!! Å grattis..!!

Ska själv på ny kontroll i morgon, gjorde VUL i måndags men man kunde bara se att slemhinnan växt till och eventuellt ett hålrum. De tog test på HCG men fick aldrig veta vad det låg på.
    Var så förvirrad hade inte haft några problem innan och i måndags var vi ju dessutom på inskrivning (eller va man ska kalla det, vi tog dte som det var). Hade redan på morgonen fått en lätt blödning. Blöder dock inget längre.
    Så nu går jag här och vet varken bu eller bär.

Lycka till!!!!!

• Anonym (pop)

Hej Carolin i Götet.

Hoppas att det går vägen för dig!! Hur långt gången var du när du gjorde Vulet? Min slemmhinna var lite svullen bara. Men ett hsg på 79 som sagt..

• Anonym (Gravid??)

Hej Pop,
    Det kanske låter konstigt, men så var det.
    När man är i v5 som jag är nu är man ju egentligen bara i v3 (de två första veckorna ska vara mellan sista mens och ägglossning).
    Mitt hcg efter MF var 60. I måndags, 4+4 så låg över 500.

• Carolin i Götet

Anonym (pop) Jag var i vecka 8 (7+4) men han såg som sagt inte så mkt mer än att slemhinnan var tjock och igår fick jag MF nr 2 bekräftat. Känns tråkigt att det ska hända igen men vet nu att det var ett foster som kom ut i måndagskväll efter en lång stunds smärta. Och att detta bara var otur, kan hända alla.

Man brukar ju vid tiden för när jag gjorde VUL se ett foster och ett hjärta men som sagt inte alltid. Mitt HCG vet jag inte vad det låg på men det hade gått ner mkt från måndagen när jag gjorde VUL till fredag, gott tecken vid MF för då är det inte utomkveds.
    Jag hoppas det löser sig för er andra på bästa sätt.

*Lycka till*

• Anonym (Gravid??)

Carolin i Götet.
    Jag är hemskt ledsen för din skull, skönt i alla fall att det inte var ett X.
    Jag är rädd att mitt lilla knytte har övergivit mig idag. Att mitt MF nr 2 är ett faktum.
    Har haft jätteont i magen sedan igårnatt och blöder. Sparsamt, men likadant som vid mitt MF i december.... Lyckan blev kortvarig....

• Carolin i Götet

Anonym (Gravid??):

Usch va tråkigt om det är så. Du vet ju en här som är i samma sits om det visar sig att det är så...
    Ska du kolla upp det?
    Hör av dig om hur det gått. Håller så klart tummarna för dig å hoppas att det går bra oavsett vilken utgång det blir.

*STOR varm kram!!!*

Svar på tråden Kan man missa hinnsäck/foster vid tidigt VUL??