• Anonym (Matte)

Hund ensam 10-12 timmar

I helgen ska vi bort. Vi ska åka på morgonen och kommer inte hem förren på kvällen, så hundarna kommer vara själva den tiden.
    Jag får så dåligt samvete.
    Vi åker aldrig bort annars och nu fyller jag år och vi blev bjudna på en utflykt, och vi tänkte unna oss det..
    Vi kommer rasta hundarna såklart innan och direkt när vi kommer hem..
    Dom borde ju klara det, det är verkligen en engångsföreteelse.
    Det är sex hundar mellan 8 mån och 13 år..

• Svar på tråden Hund ensam 10-12 timmar
  • Anonym

Hundar får ej vara ensamma mer än 6 timmar... tycker det är lite djurplågeri att lämna dem i 12....

• Anonym

Inte bra, absolut inget man ska planera för i vanliga fall. Men inte sjutton kommer de att dö av det heller... Mina hundar har blivit lämnade ensamma så länge nån gång när det kört ihop sig för mig på jobbet. Mycket ångest och dåligt samvete, men inte har jag kommit hem till några söndertuggade soffkuddar eller arga hundar för det Glad Det är ju inte ovanligt att de är inne 10 timmar utan rastning på nätterna heller. 

• Anonym (sanna)

det är djurplågeri.... hundar MÅSTE få ut och kissa och bajsa... Jag lovar att de kommer bajsa och kissa inomhus! 
    detta kommer bara hända! hade du tyckt det va okej om ngn låste in dig i ett hus utan toalett i 12 h ?!  

• studentbruttan29

Nä fy vad elakt. Skaffa hundvakt istället.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-15 23:04:08 följande:
    Hundar får ej vara ensamma mer än 6 timmar... tycker det är lite djurplågeri att lämna dem i 12....

Då var det djurplågeri när min sambo pluggade på annan ort och mina hundar var ensamma på natten när jag jobbade? Man kan inte utgå ifrån 6 timmar !!! Sunt förnuft en hund kan inte hålla sig hur länge som helst och de behöver aktivering. Men de där med 6timmar stämmer inte hur gör folk som arbetar dagtid 8-16? Tycker att du TS bör kontakta någon som kan ta och kissa hundarna 1-2 gånger under tiden ni inte är hemma.
  • FruLiNi

Varför har ni inte sett till att skaffa hundvakt?

När man skaffar hund är man ju medveten om att man inte bara kan "unna sig" sig saker som dagsutflykter bl.a om man inte har hundvakt.

Hur är det med samvetet?

• Anonym (Matte)

De klarar sig så länge över natten..

Och skulke det hända olyckor så gör ju det ingenting.

Och detta är bara för en enda gång!

Ingen kan rasta dem då de inte släpper in nån annan än oss.

Ingen klarar av dem..

Skulle vara så kul att göra detta nu för en gångs skull, både för vår skull och barnens skull..

• YummyMami
    Anonym (Matte) skrev 2012-08-15 23:13:38 följande:
    De klarar sig så länge över natten..

Och skulke det hända olyckor så gör ju det ingenting.

Och detta är bara för en enda gång!

Ingen kan rasta dem då de inte släpper in nån annan än oss.

Ingen klarar av dem..

Skulle vara så kul att göra detta nu för en gångs skull, både för vår skull och barnens skull..

Vad är det för fel på hundarna eller deras träning när ingen klarar av dem?
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Hund ensam 10-12 timmar