• Anonym (Tristess)

Vad kan man göra för att fördriva tiden när man är ensam?

Har man inga barn och inga vänner, vad kan man då göra för att fördriva tiden? (när man inte jobbar) 

Snälla ge mig olika tips och förslag! 

• Svar på tråden Vad kan man göra för att fördriva tiden när man är ensam?
  • Duckan

Jag älskar tv så det är inget jätte-problem för mig, om jag inte är ensam för ofta det vill säga. Älskar sällskap.
    Gillar du tv? Följer du några serier?

• Anonym

När jag levde ensam(och var väldigt ensam) brukade jag jobbar mer än heltid. Jag tyckte att det var roligt att jobba och hade två olika arbetsplatser.
    Jag läste mycket, lyssnade på musik dygnet runt och gick mycket på stan. Jag älskade att åka runt med olika busslinjer.
    Jag brukade vara mycket på biblioteket och lånade hem både böcker, musik, filmer och böcker på CD.
    Jag ägnade också väldigt mycket tid åt att göra fint hemma eftersom jag mådde bättre ju mer jag trivdes med hur det såg ut.
    Skrev också mycket de här åren.
    Skulle jag vara ensam nu skulle jag ägna all tid åt att åka runt och fotografera på min fritid.
    Kram

• Tårtia

Skaffa en hobby vettja!! Jag bakar =)
    Har du något du är intresserad av?

Finns massa att göra: träna, se på tv, göra smycken, scrapbooking, läsa böcker, lär dig ett nytt språk, spela spel (tv, data)
    mm..  =))

• Furstinna

Skaffa en hobby. Skaffa ett gymkort och lär känna nytt folk.

• Furstinna

Ta en språkkurs va en jättebra ide. Jag själv pluggar ju italienska två dagar i veckan.

• Tårtia
    Furstinna skrev 2012-08-16 09:15:03 följande:
    Ta en språkkurs va en jättebra ide. Jag själv pluggar ju italienska två dagar i veckan.

Pluggar franska på egen hand via en app på mobilen!! Super roligt :-P
  • Furstinna

Tårtia: aha då ska jag genas kolla igenom AppStore så jag ja plugga hemma också :):)

• Tårtia
    Furstinna skrev 2012-08-16 09:21:56 följande:
    Tårtia: aha då ska jag genas kolla igenom AppStore så jag ja plugga hemma också :):)
  • Mother of 4

Skaffa katt, hund, marsvin eller typ undulat? Har aldrig varit direkt ensam men älskar att vara ensam och min stora passion är djur .

Man kan ju också börja ställa ut djur, du kanske får kontakt med andra intresserade på nätet mm.

• Anonym

Gå ut i naturen. Plocka bär och svamp och fyll skafferiet. Kolla om det fins svamkurser, där du även kan få vänner. Frisk luft får i princip alla att må bra!

• Anonym

Det finns ju inget bättre än att läsa och det gör man bäst ensam. =) Gå till biblioteket och låna en stor trave av det du tycker om. Om du inte är någon läsare, be personalen om tips.

• Anonym (Tristess)

Tack för alla tips :D

Svar på tråden Vad kan man göra för att fördriva tiden när man är ensam?